Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Psicologia (2009) |
Assignatures |
PSICOLOGIA COMERCIAL I DEL CONSUM |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | PSICOLOGIA COMERCIAL I DEL CONSUM | Codi | 11204226 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1.Conceptes i dimensions psicològiques i econòmiques del consum. 1.1. Qüestions elementals 1.2. Conceptes de consum i Màrqueting 1.3. Referències històriques: arrels interdisciplinàries. Dimensions Psicològiques i econòmiques de la Psicologia econòmica i del consumidor a Espanya. 1.4. Qüestions per a reflexionar i debatre Articles d’ampliació per treballar a classe: “Delimitando los conceptos: psicologia aplicada al marketing”. Ismael Quintanilla. 2002. Psicologia del consumidor. Prentice Hall. (pàg. 14-33) |
|
Tema 2. Teories i models del comportament del consumidor. 2.1. Teoria i avaluació de Models 2.2. Tècniques d’investigació de la conducta del consumidor. La segmentació de mercats. Articles d’ampliació per treballar a classe: “Modelos explicativos de la conducta del consumidor” Pàg 40-52 Psicologia del consumidor. Ismael Quintanilla. 2002 Prentice Hall “Segmentación del mercados” Pàg 33-52. Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk. Comportamiento de Consumidor Prentice Hall. 2001 “El comportament del consumidor i l’estratègia de màrqueting” Alejandro Molla. Comportament del consumidor UOC. (pàg 21-28) |
|
Tema 3. Dimensions psicològiques del consumidor. 3.1. Conceptes bàsics sobre motivació del consumidor 3.2. Personalitat i comportament del consumidor 3.3. Percepció i aprenentatge del consumidor 3.4. Formació i canvi de les actituds del consumidor Articles d’ampliació per treballar a classe: ”Motivación del consumidor”. Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk. Comportamiento de Consumidor Prentice Hall. 2001. (pàg 78-91) “Personalidad de marca. Identidad propia e imagen de si mismo”. Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk. Comportamiento de Consumidor Prentice Hall. 2001 (pàg. 109-117) “Imagen de marca y posicionamiento: la estructura de las percepciones” Comportamiento del consumidor. Bernard Dubois , Alex Rovira Celma. Prentice Hall 2000. (pàg 59-65) “Estrategias del cambio de actitudes” . Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk. Comportamiento de Consumidor Prentice Hall. 2001 (pàg 212-223) |
|
Tema 4. Dimensions socials del consumidor. 4.1. Grups de referència e influència social 4.2. La cultura 4.3. Els valors 4.4. La família 4.5. Processos decisoris del consumidor Articles d’ampliació per treballar a classe: “La cultura i el marketing mix: el producto, el precio, la comercialización y la comunicación”. Comportamiento del consumidor. Bernard Dubois , Alex Rovira Celma. Prentice Hall 2000. (pàg. 188-193) “Del constructor de imagenes a la cultura de la instantaneidad” Psicologia del consumidor. Ismael Quintanilla. 2002 Prentice Hall (pàg. 126-129) |
|
Tema 5. Psicologia i Marketing Social. 5.1. Comprensió i fonaments del Marketing social 5.2. Desenvolupament de programes de Marketing social 5.3. Gestió de Marketing social 5.4. Publicitat i Marketing social Articles d’ampliació per treballar a classe: (els articles estan disponibles a la fotocopiadora) “La convergencia del management y del marketing en el ámbito de las causas sociales. Una referencia al caso español. (pàg 52-62) Revista: Investigación y Marketing. AEDEMO núm 85. diciembre 2004. “La acción social de las empresas según el ciudadano”. (pàg 25-28) Revista: Investigación y Marketing. AEDEMO núm 85. diciembre 2004. “Acción social en Telecinco”. (pàg 45-47) Revista: Investigación y Marketing. AEDEMO núm 85. diciembre 2004 |