2017_18
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Grado en Educación Social (2009)
 Asignaturas
  ACCIÓN SOCIOEDUCATIVA PARA LA INCLUSIÓN SOCIAL
   Contenidos
tema Subtema
BLOC 0. CONSIDERACIONS RÈVIES
La Comunitat Científica Internacional en l'Educació Social
Utilitat de la recerca per a entendre l'educació social:

- Bases de dades: Web of Knowledge i ERIC
- Revistes científiques d’impacte
- Associacions internacionals: APA, EARLI, AERA, EERA
BLOC 1. LA INCLUSIÓ I L’EXCLUSIÓ SOCIAL. PERSPECTIVA MUNDIAL 1. Introducció i definició de conceptes bàsics: estratificació social, pobresa, desigualtat, exclusió i inclusió social

2. Definició dels processos d’inclusió i exclusió social
2.1. Eixos de desigualtat i grups vulnerables
2.2. Àmbits on té lloc l’exclusió social: econòmic, formatiu, laboral, relacional, salut, habitatge, sociosanitari, participació política i drets de ciutadania
2.3. Identificació de factors de risc i factors de protecció
BLOC 2. ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL 1. La inclusió social com a dret constitucional. Estratègies i respostes.
1.1. Polítiques socials i Estat del Benestar
1.2. Tercer Sector i societat civil

2. El procés d’intervenció socioeducativa
2.1. Models d’intervenció que exclouen i models inclusius
2.2. Estratègies per a la prevenció i la inclusió social
2.3. Tècniques d’intervenció
2.4. Implicació i participació activa dels protagonistes
2.5. Els informes professionals
BLOC 3. GRUPS VULNERABLES, PROGRAMES, SERVEIS I RECURSOS 1. Identificació de factors de risc i factors de protecció
2. Programes, Serveis i Recursos
3. Grups vulnerables
3.1. Infància i Família
3.2. Joves
3.3. Dones
3.4. Immigrants i minories ètniques
3.5. Persones amb discapacitat
3.6. Gent gran