Grado en Educación Primaria (2009) |
Asignaturas |
INTERVENCIÓN EDUCATIVA SEGÚN LAS CAPACIDADES INTELECTUALES DEL ALUMNADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2019_20 |
Asignatura | INTERVENCIÓN EDUCATIVA SEGÚN LAS CAPACIDADES INTELECTUALES DEL ALUMNADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA | Código | 11234223 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
1- La Deficiència Mental. La síndrome de Down | 1.1. Concepte de discapacitat intel·lectual 1.2. L'alumnat amb síndrome de Down. Concepte. Característiques essencials. Trastorns associats |
2- Problemàtica i necessitats de l'alumnat amb discapacitat intel·lectual | 2.1. Dificultats d'aprenentatge i necessitats que presenta. Punts forts. |
3- Orientacions per a fer front a les necessitats i dificultats d'aprenentatge de l’alumnat amb D.M. a l'etapa de primària. | 3.1. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics. 3.2. Elements personals. Recursos i materials específics. 3.3. La lectura i l’escriptura. Llibres adaptats. |
4- Altes capacitats i superdotació | 4.1. Introducció i conceptes previs. 4.2. Idees falses sobre la superdotació 4.3. Problemàtica que pot presentar a l'escola |
5- Models principals d'intervenció amb alumnat amb altes capacitats | 5.1. L'acceleració 5.2. L'agrupament 5.3. L'enriquiment |
6- Com portar a terme l'enriquiment curricular | 6.1. Des del curriculum 6.2. Des de programes específics |
7- Programes i activitats per a treballar amb l'alumnat amb discapacitat intel·lectual i amb altes capacitats intel·lectuals | 6.1. La cognició 6.2. La intel·ligència emocional 6.3. La creativitat. 6.4. Els jocs d'ingeni 6.4. Les habilitats socials |