Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ESCOLA INCLUSIVA I ATENCIÓ PRIMERENCA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | ESCOLA INCLUSIVA I ATENCIÓ PRIMERENCA | Codi | 11254005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
AINSCOW,M., Desarrollo de las escuelas inclusivas., 2004, Narcea BLUMA, S.M. et al., Guía Portage de educación preescolar, 1995, Portage: Cooperative Educational Service Agency 5. Federación Estatal de Asociaciones de Profesionales de Atención Temprana, Libro blanco de la atención temprana, 2005, Real Patronato sobre Discapacidad GINÉ, C. (coord.), La educación inclusiva. De la exclusión a la plena participación de todo el alumnado, 2009, ICE Universitat de Barcelona HUGUET, T., Aprendre junts a l'aula, 2006, Graó INCLUD-ED Consortium, Actuaciones de éxito en las escuelas europeas, 2011, Instituto de Formación del Profesorado, Investigac JOHNSON, D.W., JOHNSON, R.T., & HOLUBEC E. , Los nuevos círculos del aprendizaje. La cooperación en el aula y la escuela, 1999, Aique NEWBORG, J., STOCK, J.R., & WNEK, L, Battelle inventario de desarrollo, 1996, TEA PUIGDELLÍVOL, I., La educación especial en la escuela integrada: una perspectiva desde la diversidad, 2005, Graó STAINBACK,S, STAINBACK,W., Aulas inclusivas, 2004, Narcea |
Complementària |
AINSCOW,M. i altres, Hacia escuelas eficaces para todos, 2001, Narcea ediciones ALMADIZ,MM i altres, Com ens ho fem? : propostes per educar en la diversitat, 2000, Ed. Graó ARNAIZ, P., Educacion inclusiva : una escuela para todos, 2003, Aljibe BASSEDAS, E. i altres, L’assessorament psicopedagògic a Catalunya, 2000, Graó CARDONA, M.C., Diversidad y educación inclusiva, 2005, Pearson. Prentice COMES, G., L’ensenyament inicial de la lectura amb síndrome de Down a Catalunya, 2001, Ed. El Mèdol COMES,G; PONCE,C., “Petitons” Una experiencia d’intervenció socioeducativa primerenca, 2003, Regidoria de Serveis Socials. Ajuntament de Reus. COMES, MARTÍ, PARERA i VIVES, Ensenyar a escriure a alumnes amb síndrome de Down, 2004, Ed. El Mèdol CUMMINS, J., Lenguaje, poder y pedagogía: niños y niñas bilingües entre dos fuegos, 2002, Madrid DEL CARMEN, i altres, La escuela inclusiva. Prácticas y reflexiones, 2004, Ed. Graó ESSOMBA,M.A., Liderar escuelas interculturales e inclusivas. Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración, 2006, Ed. Graó GIMENO, J. i altres, Atención a la diversidad, , Ed.Graó LADSON-BILLINGS, G., The Dreamkeepers: Successful Teachers of African American Children, 2009, Jossey-Bass LÓPEZ MELERO, M., Construyendo una escuela sin exclusiones. Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación, 2004, Aljibe LÓPEZ RODRÍGUEZ; ONRUBIA, J., Atención a ladiversidad, , Ed. Graó MORIÑA, A., Teoría y práctica de la educación inclusiva, 2004, Aljibe RIART, J (Coord), Teoría y práctica de la educación inclusiva, 2004, Aljibe SLEE, R., La escuela extraordinaria, 2012, Morata TOMLINSON,C., Estrategias para trabajar con la diversidad en el aula, 2005, Paidos VLACHOU, A.D., Caminando hacia una educación inclusiva, 1999, La Muralla |