Doble titulación de Grado en Educación Infantil y Educación Primaria (2013) |
Asignaturas |
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS SOCIALES II |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2019_20 |
Asignatura | ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS SOCIALES II | Código | 11904116 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
9 | Obligatoria | Quinto | AN |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Introducció a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, tot indicant quins seran els punts forts de desenvolupament. |
Sesión magistral | Reflexió sobre els conceptes essencials de la Didàctica de les Ciències Socials. Explicació pautada de les idees fonamentals de les disciplines socials que han de ser aplicades a l'aula. Lectures. |
Seminarios | Formació sobre els problemes socials a resoldre per una professionalització didàctica, amb iniciatives pràctiques. |
Prácticas en laboratorios | Comprensió efectiva del tractament de les disciplines socials a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius. |
Trabajos | Treball didàctic amb fotografies i documents. Domini exhaustiu del disseny curricular. Implementació d'unitats didàctiques des d'una perspectiva cooperativa. El tractament de la literatura científica aplicada a l'aula: comentaris de lectures. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria | Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonats respecte a pràctiques diversificades. |
Prácticas de campo / salidas | Preparació i execució real de diverses possibles sortides a l'entorn urbà de Tarragona. Resolució d'activitats al Museu d'Història de Catalunya. |
Atención personalizada | Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació de coneixements. |