Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
SALUT I ACTIVITAT FÍSICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | SALUT I ACTIVITAT FÍSICA | Codi | 11234225 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la l'educació física i la seva vessant pedagògica en l'educació primària. | |
A2 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'educació física en l'educació primària. Elabora les propostes de programació adequades en l'educació física de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
A10 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació física en l'etapa de l'educació primària, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris. | |
A12 |
Determina el vertader sentit que ha de tenir l'educació física en l'educació primària. | |
MEF1 |
Coneix els fonaments teòrics de l'educació física i la seva vessant pedagògica en l'educació primària. Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'educació física en l'educació primària. | |
MEF2 |
Determina el vertader sentit que ha de tenir l'educació física en l'educació primària. | |
MEF3 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació física en l'etapa de l'educació primària, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris. | |
MEF4 |
Elabora propostes de programació adequades en educació física de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Comprèn els elements que composen una disciplina Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació Fa aportacions significatives o certes innovacions Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge | |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Experimenta amb procediments nous Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués En les seves presentacions utilitza medis de suport Sap respondre a les preguntes que se li formulen El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg Adapta la forma del missatge a les diverses situacions | |
B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja | |
B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte Estableix objectius clars pel projecte Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes Planifica una avaluació dels resultats dels projectes Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació Identifica possibles riscos inherents al projecte Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius Els objectius del projecte aconsegueixen involucrar a l’ equip Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat | |
C6 |
Identifica necessitats de formació Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |