Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT | Codi | 11904003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
BLOC 1: PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS | |
Mòdul 1. L’aprenentatge en el marc dels processos psicològics bàsics. | 1.1 Introducció a la Psicologia 1.2 Introducció als processos psicològics bàsics 1.3 Percepció i atenció 1.4 Aprenentatge i memòria 1.5 Motivació i emoció 1.6 Llenguatge, raonament i solució de problemes. |
BLOC 2. PSICOLOGIA DEL DESENVOLUPAMENT | |
Mòdul 1. Introducció a la psicologia del desenvolupament | 1.1 Concepte i objecte d'estudi de la psicologia del desenvolupament 1.2 Períodes i dimensions del desenvolupament 1.3 Principis bàsics del desenvolupament humà 1.4 Models i teories explicatives del desenvolupament |
Mòdul 2 El desenvolupament físic i psicomotor durant la infantesa | 2.1Creixement físic i desenvolupament cerebral 2.2 Desenvolupament de la psicomotricitat gruixuda i fina 2.3 Psicomotricitat invisible (to, control respiratori, equilibri, estructuració espai/temps) 2.4 Construcció de l'esquema corporal 2.5 Optimització del desenvolupament físic i de les competències psicomotrius |
Mòdul 3. El desenvolupament afectiu i social durant la infantesa | 3.1 Construcció i evolució dels vincles afectius 3.2 La família com a context de desenvolupament durant la infància 3.3 Desenvolupament personal i construcció de la identitat 3.4 Desenvolupament social i relacions d'amistat 3.5 Contribució del joc al desenvolupament infantil 3.6 Desenvolupament de normes i valors |
Mòdul 4. El desenvolupament cognitiu i lingüístic durant la infantesa | 4.1 Interpretar i comprendre el món: de 0 a 2 anys, de 2 a 6 anys i de 6 a 12 anys 4.2 Consciència i autorregulació dels processos cognitius 4.3 Diversitat d'intel·ligències 4.4 Desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques |
BLOC 3. PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ | |
MÒDUL 1. Introducció a la psicologia de l’educació | 1.1 Concepte i objecte d’estudi de la Psicologia de l’Educació 1.2 Contextos de desenvolupament, escenaris educatius i pràctiques educatives 1.3 Les característiques de les pràctiques educatives 1.4 La concepció constructivista de l’ensenyament i l’aprenentatge |
Mòdul 2. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l’aprenentatge | 2.1 Factors psicològics implicats en l’aprenentatge 2.2 Diferències individuals en l’àmbit cognitiu 2.3 Diferències individuals en l’àmbit afectiu i la personalitat |
Mòdul 3. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextual implicats en l’aprenentatge | 3.1 Escenaris i contextos educatius 3.2 La interacció P-A en el procés d’ensenyament/aprenentatge. 3.3 La construcció del coneixement entre iguals. |
Mòdul 4. Processos psicològics implicats en l’aprenentatge dels continguts educatius | 4.1 El desenvolupament de capacitats i competències 4.2 Aprenentatge i avaluació dels diferents tipus de continguts educatius |