Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
PRACTICUM I (G.EI) |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | PRACTICUM I (G.EI) | Codi | 11904401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Segon | AN conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Aei1 |
Disenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. | |
Aei2 |
Disenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Identifica les característiques de l'alumnat sobre el qual s'incidirà Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procès educatiu a l'aula. | |
Aei3 |
Disenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Identifica les característiques de l'alumnat sobre el qual es va a incidir. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procès educatiu a l'aula. Aplica les habilitats de comunicació e interacció didàctica. | |
Aei4 |
Disenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Identifica les característiques de l'alumnat sobre el qual es va a incidir. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procès educatiu a l'aula. Aplica les habilitats de comunicació i interacció didàctica. | |
Aei5 |
Disenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Identifica les característiques de l'alumnat sobre el qual s'incidirà. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procès educatiu a l'aula. | |
Aei6 |
Disenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Identifica les característiques de l'alumnat sobre el qual s'incidirà. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procès educatiu a l'aula. Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional del mestre. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques. Demostra pensament crític i creatiu. Acepta i integra les crítiques sobre la teva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de mestre. | |
Aei7 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional del mestre. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de mestre. | |
Aei8 |
Demostra pensament crític i creatiu. Acepta i integra les crítiques sobre la teva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de mestre. Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. | |
Aei9 |
Demostra pensament crític i creatiu. Acepta i integra les crítiques sobre la teva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de mestre. | |
Aei10 |
Demostra pensament crític i creatiu. Acepta i integra les crítiques sobre la teva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de mestre. | |
Aei11 |
Demostra pensament crític i creatiu. Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. | |
Aei12 |
Demostra pensament crític i creatiu. Acepta i integra les crítiques sobre la teva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de mestre. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge | |
B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Experimenta amb procediments nous Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis | |
B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge | |
B5 |
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup Dirigeix reunions amb eficàcia Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Sap respondre a les preguntes que se li formulen El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg | |
B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenibilista Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja | |
B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts | |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C6 |
Identifica necessitats de formació Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |