Grado en Trabajo Social (2009) |
Asignaturas |
PRÁCTICUM DE INTERVENCIÓN |
Resultados de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2019_20 |
Asignatura | PRÁCTICUM DE INTERVENCIÓN | Código | 15224401 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
18 | Prácticas externas obligatorias | Cuarto |
Tipo A | Código | Resultados de aprendizaje |
A1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social És capaç d’analitzar des d’una perspectiva psicosocial la realitat social i identifica les potencialitats dels individus i del seu context | |
A2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials Domina les tècniques pròpies del Treball Social que operen en la relació d’ajuda | |
A4 |
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya | |
A5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar | |
A6 |
Domina les estratègies d’anàlisi dels contextos socials on opera el Treball Social Adquireix eines d’aplicació de tècniques de Treball Social | |
A7 |
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació | |
A8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda Dissenya programes i projectes d’intervenció social Aplica les tècniques pròpies d’intervenció social | |
A9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social | |
A10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva Avalua l’impacte de l’acció mediadora en el conflicte | |
A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes | |
A12 |
Coneix el sistema persona i les implicacions en la dimensió individual, grupal i comunitària Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos | |
A13 |
Desenvolupa estratègies d’intervenció com a mesura de prevenció en intervenció individual i familiar | |
A14 |
Aplica correctament les tècniques pròpies de la relació d’ajuda Aplica estratègies adequades per a protegir-se dels problemes amb els que opera | |
A15 |
Fa reflexions des d’una perspectiva ètica sobre l’exercici professional | |
A16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials | |
A17 |
Resol situacions pràctiques en relació a la protecció social Comprèn la importància de denunciar aquelles situacions que vulneren el benestar de les persones | |
Tipo B | Código | Resultados de aprendizaje |
B1 |
Fa preguntes raonades per aprendre | |
B2 |
Identifica lo que es un problema y toma la decisión de afrontarlo. Presenta diferentes opciones alternativas de solución delante un mismo problema y avalua sus posibles riesgos y ventajas. | |
B3 |
Genèric | |
B4 |
Gestiona y organiza el trabjao y el tiempo acuerdo con la planificación dada. Toma decisiones acertadas en momentos comprometidos mostrando seguridad, coherencia y acuerdo con una sistemática. | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis i participa de forma activa per al seu compliment Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos. | |
B6 |
Interviene de forma efectiva y transmite información relevante. Adapta la forma del missatge als diferents grups i/o situacions | |
B7 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context d’ actuació, prioritzant les necessitats i fixant objectius clars i coherents Distribuya las responsabilidades y las tareas en función de las potencialidades de cada miembro del equipo; adaptando las acciones i los responsables a las incidencias y a los cambios que surgen durante la ejecución del proyecto. Llevar a cabo un seguimiento de la implementación del proyecto para avaluar los resultados del mismo y hacer un seguimiento de la implementación de los riesgos inherentes al proyecto. | |
Tipo C | Código | Resultados de aprendizaje |
C5 |
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres. | |
C6 |
Identifica los intereses y motivaciones académico-profesionales. Define y desarrolla el itinerario curricular considerando las necesidades formativas, los intereses y las motivaciones académico-profesionales. |