Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Pedagogia (2009) |
Assignatures |
ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ | Codi | 11214110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A3 |
Conceptualitza Orientació, Tutoria i Assessorament. Analitza el PAT (pla d’acció tutorial) com a instrument d’Orientació Educativa. Coneix les claus dels diferents àmbits de la orientació (personal, acadèmica i professional) i del assessorament. | |
A5 |
Coneix les claus dels diferents àmbits de la orientació (personal, acadèmica i professional) i del assessorament. Identifica els agents i rols que intervenen en els processos d’orientació i assessorament. | |
A7 |
Identifica els agents i rols que intervenen en els processos d’orientació i assessorament. Estableix les fases i estratègies de la orientació escolar i l’assessorament en centres. | |
A9 |
Dissenya projectes d’orientació i d’assessorament en centres. Presenta els projectes d’orientació i d’assessorament dissenyats. | |
A12 |
Dissenya projectes d’orientació i d’assessorament en centres. Presenta els projectes d’orientació i d’assessorament dissenyats. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini | |
B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica | |
B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Dirigeix reunions amb eficàcia Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides | |
B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat |