Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Pedagogia (2009) |
Assignatures |
RECURSOS TIC I EDUCACIÓ INCLUSIVA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | RECURSOS TIC I EDUCACIÓ INCLUSIVA | Codi | 11214208 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Ainscow, M, Desarrollo de escuelas inclusivas. Ideas, propuestas y experiencias para mejorar las instituciones escolares, Narcea, 2004 Armstrong, T., El Poder de la neurodiversidad : las extraordinarias capacidades que se ocultan tras el autismo, la hiperactividad, la dislexia y otras diferencias cerebrales, Paidós, 2012 Cassany, D., En línia. Llegir i escriure a la xarxa, Graó, 2011 Gisbert, M. i González, J., Nous escenaris d'aprenentatge des d'una visió transformadora, Wolters Kluwer España S.A., 2016 Stainback, S. i Stainback, W., Aulas inclusivas, Narcea, 1999 |
- Cobo, C., & Moravec, J. (2011). Aprendizaje invisible: Hacia una nueva ecología de la educación. Retrieved from http://www.aprendizajeinvisible.com/download - Departament d'Educació (2009). Aprendre junts per viure junts. Pla acció 2008-2015 - Duran, Giné i Marchesi (2011): Guia per a l’anàlisi, la reflexió i la valoració de pràctiques inclusives. - Generalitat de Catalunya. (2013). Competències bàsiques de l’àmbit digital. Barcelona: Servei de Comunicació i Publicacions. Retrieved from http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Home/Departament/Publicacions/Col_leccions/Competencies_basiques/competencies_digital_primaria.pdf - Giné, C. (2005). “Aportacions a la comprensió construcció i manteniment d’una escola per a tots”, Àmbits de psicopedagogia, 15, pàg. 10-13. Barcelona: ACPEAP. - Gisbert, M., Esteve-González, V. & Lázaro-Cantabrana, J.L. (2019) ¿Cómo abordar la educación del futuro? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente. Barcelona: Octaedro, S.L.. - European Commission. (2013). Una nueva revolución industrial. doi: http://dx.doi.org/10.2775/69805 - Lázaro Cantabrana, J., Estebanell Minguell, M., & Tedesco, J. (2015). Inclusion and Social Cohesion in a Digital Society. RUSC. Universities And Knowledge Society Journal, 12(2), 44-58. doi:http://dx.doi.org/10.7238/rusc.v12i2.2459 - Lázaro Cantabrana, J. L., Usart Rodríguez, M., & Gisbert Cervera, M. (2019). Assessing Teacher Digital Competence: the Construction of an Instrument for Measuring the Knowledge of Pre-Service Teachers. Journal of New Approaches in Educational Research, 8(1), 73-78. doi:10.7821/naer.2019.1.370 - Marchesi, A. (2001). “Del lenguaje de la diferencia a las escuelas inclusivas” dins A. Marchesi, C. Coll i J. Palacios [ed.]. Desarrollo psicológico y educación. Trastornos del desarrollo y necesidades educativas especiales. Madrid: Alianza. - Silva, J., Lázaro, J. L., Arredondo, P. M., & Reyes, R. C. (2018). El desarrollo de la competencia digital docente durante la formación del profesorado. Opción34, 86, 423-449. - Silva, J., Usart, M., & Lázaro-Cantabrana, J.-L. (2019). Competencia digital docente en estudiantes de último año de Pedagogía de Chile y Uruguay. Comunicar, 27(61), 33-43. https://doi.org/10.3916/C61-2019-03 - Silva, J., Morales, M. J., Lázaro, J. L., Gisbert, M., Miranda, P., Rivoir, A., & Onetto, A. (2019). La competencia digital docente en formación inicial: Estudio a partir de los casos de Chile y Uruguay. Archivos Analíticos de Políticas Educativas, 27(93). https://doi.org/10.14507/epaa.27.3822 - Stainback, S. i Stainback, W. [ed.] (1999). Aulas inclusivas. Madrid: Narcea. - UNESCO (2008): estándares de competencias en tic para docentes. http://www.eduteka.org/EstandaresDocentesUnesco.php - World Economic Forum. (2014). Global Risks 2014. Retrieved from http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalRisks_Report_2014.pdf |
|
Complementària | |