Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS | Codi | 11605102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Teoria, mètodes i processos curriculars | • Etimologia del concepte de currículum • El poder regulador del currículum • Definicions, elements i característiques del currículum • El currículum com a procés i pràctica • Enfocaments o models de disseny curricular |
2. Educació per competències | • Per què parlar de competències en educació? • Metodologies d’ensenyament-aprenentatge • Avaluar competències • Competències del professorat |
3. Marc Normatiu de Referència en la professió docent | • Les lleis Orgàniques d’Educació. • La LEC • Marc normatiu de referència • Sistema Educatiu a Catalunya |
4. Del currículum a la programació: La unitat didàctica | • La programació didàctica • Els components de la programació • El currículum competencial • L'avaluació competencial • La unitat didàctica |
5. Tutoria i Orientació | • Pla d’Acció Tutorial (PAT) o Objectius generals o Objectius específics o PAT i competències o Definició de les actuacions |
6. Convivència, Mediació i Resolució de Conflictes | • Marc normatiu • Per què un pla de convivència? • Principis bàsics • La mediació • Desenvolupament del procés de la mediació |