2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A1
A2
B3
L'assistència serà avaluada. El seguiment, participació i implicació és fonamental. 5%
Treballs col·laboratius.
A1
A2
B3
En grup s'elabora material didàctic per presentar activitats on es treballen les matemàtiques a Educació infantil. 10%
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
B3
B4
C3
C4
Lectura d'articles acadèmics o bé, llibres vinculats a l'ensenyament i aprenentatge de els matemàtiques. Posterioment, s'analitza i s'aplica el pensament crític juntament amb els aprenentatges de l'aula 5%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A1
A2
B3
B4
C3
C4
En grup, elaboració d'una situació d'aprenentatge entorn les matemàtiques, la qual s'aplicarà a una aula real d'Educació infantil per tal de poder vivenciar el procés de planificació, programació, posada en pràctica i conclusions. 30%
Treballs
A1
A3
B4
C3
C4
Elaboració de materials manipulatius inespecífics propis per utilitzar en activitats matemàtiques. Es valorarà l'originalitat en l'elaboració i la creativitat aportada, així com la versatilitat. 10%
Proves mixtes
A1
A2
A3
B3
B4
C3
C4
Examen sobre tots els continguts de la matèria tant, pràctics com teòrics. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria
- Aquesta assignatura consta de tres parts : 5% assistència, 40% Examen (prova mixta) i 55% treballs

- Per aprovar l'assignatura cal aprovar amb un igual o major a 5 les parts d'examen i treballs.  Si la nota d'alguna de les parts és inferior a 5, aleshores no es fa la mitjana i la matèria queda suspesa.

- En la segona convocatòria de l'examen, la nota final màxima que pot obtenir l'alumnat serà de 5. Per calcular la qualificació final els %  seran els mateixos.

- Es valorarà l'expressió escrita (ortografia, gramàtica, coherència, cohesió...) en els treballs i en l'examen. 

- Es valorarà l'experessió oral (to i registre, contingut, vocabulari, focalització en el públic, llenguatge no verbal, ús de connectors orals...) en les exposicions orals o en el material digital amb àudio.

- D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius digitals.