2023_24
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Antropologia Mèdica i Salut Global (2020)
 Assignatures
  PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES
   Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

- El Coordinador, conjuntament amb els tècnics de l'Oficina de Suport al Deganat de la Facultat de Lletres, gestionen els convenis entre la URV i les organitzacions que acullen als estudiants, a partir d'un model estandarditzat per la URV. Els mecanismes de seguiment del procés d'aprenentatge de l'estudiant permeten construir un nou espai formatiu reflexiu, dialogant, crític i constructiu i, alhora, permet detectar i reconduir possibles incidències (tant per part de l'alumne com de l'entitat col·laboradora) i introduir nous objectius en el pla de treball de l'estudiant durant el seu desenvolupament. En concret es contemplen els següents:

- Tutories del coordinador de les pràctiques amb l'estudiant - Tutories del tutor extern (persona de referència de la institucions o entitat) amb l'alumne.
- Entrevistes del Coordinador/a de les Pràctiques amb els tutors externs de les institucions (personals, telemàtiques i/o telefòniques).
- Seminaris/supervisió. Es constitueix com un espai de treball en grup molt important donat el caràcter semipresencial del màster,jaque constitueix un espai de trobada on conflueixen les reflexions i els aprenentatges que a nivell virtual va adquirint l'estudiant a partir de les orientacions del coordinador de les pràctiques externes. Aquestes sessions permeten: compartir i construir conjuntament la complexitat de les realitats objecte de canvi en les intervencions i la complexitat de les relacions interpersonals com a instrument principal de treball; permet a l'estudiant manifestar les seves inquietuds, emocions, dubtes, contradiccions, conflictes i, així, reforçar de manera col·lectiva estratègies d'abordatge i contrastació; permet desenvolupar la creativitat col·lectiva necessària per a la cerca de metodologies i instruments per a la intervenció nous, adaptats i potenciadors de les capacitats de les persones, grups i comunitats, però també del mateix professional de la intervenció.