2023_24
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
Doble titulación de grado en Educación Infantil y Educación Primaria CTE
 Asignaturas
  PRÁCTICUM I
DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) PRÁCTICUM I Código 11914401
Titulación
Doble titulación de grado en Educación Infantil y Educación Primaria CTE
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
21 Prácticas externas obligatorias Tercer AN conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Bioquímica y Biotecnología
Ingeniería Informática y Matemáticas
Estudios Ingleses y Alemanes
Filología Catalana
Filologías Románicas
Historia e Historia del Arte
Pedagogía
Psicología
Coordinador/a
SEGURA MEIX, MÍRIAM
Correo-e miriam.segura@urv.cat
meritxell.prades@urv.cat
jaume.sampol@urv.cat
Profesores/as
SEGURA MEIX, MÍRIAM
PRADES BERENGUÉ, MERITXELL
SAMPOL GARCIA, JAIME
Web
Descripción general e información relevante

En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Infantil en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica.

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.