Educational guide Faculty of Arts |
english |
Bachelor's Degree in Journalism (2009) |
Subjects |
INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY | Code | 12244003 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Basic Course | First | 2Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A2 |
Coneix de quina manera aborda la psicologia l'estudi científic dels processos mentals subjacents al comportament humà, tenint en compte els models teòrics i metodològics d’aquesta disciplina Comprèn el funcionament bàsic del psiquisme humà, els seus fonaments biològics i la seva dimensió social Es familiaritza amb els principals conceptes teòrics i procediments d’investigació utilitzats en l’estudi dels processos psicològics bàsics Reconeix la incidència dels factors psicològics i dels seus condicionants biològics i socials en l’àmbit de les ciències de la comunicació Projecta els coneixements psicològics adquirits en els diversos camps aplicats de les ciències de la comunicació (publicitat, periodisme, comunicació audiovisual) | |
Type B | Code | Learning outcomes |
CT5 |
Produce quality texts that have no grammatical or spelling errors, are properly structured and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions. Draw up texts that are structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length. Draw up texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive. Use the techniques of non-verbal communication and the expressive resources of the voice to make a good oral presentation. Construct a discourse that is structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length. Produce a discourse that is appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive, and interact effectively with the audience. | |
Type C | Code | Learning outcomes |