Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau en Història (2018) |
Assignatures |
TREBALL DE FI DE GRAU |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | TREBALL DE FI DE GRAU | Codi | 12294301 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Treball fi de grau | Quart | AN |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Entén temes específics tant històrics com metodològics d'estudi de la història. | |
A2 |
Identifica i comprèn l'evolució històrica de la península Ibèrica. | |
A3 |
Reconeix els aspectes característics que identifiquen un període històric. | |
A4 |
Sap representar i llegir la informació geogràfica per a la comprensió i interpretació de la història d'un territori. | |
A5 |
Utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques. | |
A6 |
Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític. | |
A7 |
Sap usar mètodes i tècniques d'altres ciències humanes. | |
A8 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria. Realitza treballs de reflexió i síntesi a partir de la cerca en les fonts bibliogràfiques primàries. Sap usar els diferents instruments d'anàlisi del passat: fonts escrites, numismàtica i arqueologia. | |
A9 |
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric. Sap socialitzar la informació. | |
A10 |
Analitza, valora i elabora un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història apresos a classe. Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments de recerca. Reconeix la recerca aplicada a determinades qüestions històriques. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. | |
CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. | |
CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. | |
CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. | |
CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. | |
CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. Identificar el propi procés d’aprenentatge. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. | |
CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes. Identificar els principals problemes ambientals. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |