Aquesta assignatura aprofundeix en el que serà el marc
teòric general sobre els fenòmens que esdevenen en els grups i en els equips.
Es tractarà sobre el treball en grup i la comprensió dels fenòmens de grup.
Aquest són una eina imprescindible per a la comprensió i transformació de les
dinàmiques infrapsíquiques i relacionals, complementaria a altres abordatges
individuals. Les intervencions en el marc de lo social y educatiu necessiten
d’un abordatge múltiple que tingui en compte tant la dimensió individual , la
familiar i la social facilitant la comprensió dels contextos del treball. També
les activitats de direcció o coordinació d’equips de treball social o educatiu
i també de recerca necessiten de la formació en el treball de grup ja que
aquest resulta imprescindible per a comprendre les dinàmiques relacionals dins
de les organitzacions humanes. El coneixement d’aquestes dinàmiques i
l’habilitació de professionals amb eines de treballs adients faciliten el
desenvolupament saludable dels grups. El treball en equip es concebut com a una
eina usada en les organitzacions que avancen. Com a éssers que vivim en
societat, ens trobem amb moltes situacions en les que ens cal treballar o
actuar en equip. Treballar en equip no és fàcil i aconseguir veritables
comunitats de pràctiques i/o equips intel·ligents és complex. En aquesta
assignatura ens proposem identificar, analitzar i conèixer les característiques
dels bons equips per orientar els nostres respectius equips de treball cap a la
millora de les seves capacitats. La Metodologia emprada serà la promoció d’espais
de reflexió i d’exercici del pensament on es posen en relació i es contrasten
els coneixements teòrics i l’aprenentatge de l’experiència. A partir de la
pròpia experiència compartirem amb els companys els continguts que exposen els
experts en el tema. En aquest espai tenen cabuda aspectes més personals i/o
respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden
trobar orientació i suport. |