2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  TEORIES I INSTITUCIONS CONTEMPORÀNIES D´EDUCACIÓ
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer l’estructura bàsica i les competències dels Serveis Socials, així com el marc legislatiu que els regula. A4
A7
Iniciar en el coneixement de les problemàtiques socials, familiars, laborals i assistencials. A7
Conèixer les dimensions pedagògiques de l'educació permanent. A3
Diferenciar entre participació, educació popular i paternalisme. A8
Identificar els principals debats epistemològics i teòrics que fonamenten les teories i la praxis de l'educació contemporània. A3
Comprendre la contextualització històrica i social, l'origen i l'evolució de les institucions educatives més rellevants de la cultura occidental contemporània. A1
A3
A7
Conèixer els factors socio-culturals, mediambientals i ergonòmics que condicionen el desenvolupament de les teories i la pràctica de les institucions contemporànies de l'educació. A8
Conèixer els principals agents educatius, la seva evolució històrica, el seu marc d'actuació, en relació amb les TICE, en el context de la postmodernitat i la globalització. A1
A2
Identificar les principals institucions educatives formals i no formals d'Europa, Espanya i Catalunya i les seves polítiques d'intervenció socioeducativa. A2
A4
Realitzar experiències educatives pràctiques que enriqueixin la formació com a futurs educadors socials. A7
B1
B3
B4
B5
B6
B9
B10
B12
C4
Elaborar, dissenyar, exposar i comunicar a l'aula un tema del programa utilitzant procediments tradicionals i tecnològics. A20
A21
B1
B2
B3
B4
B7
B14
C2
C5
Aplicar el mètode de treball en grup cooperatiu, pel desenvolupament de tasques de recerca i aprenentatge. B5
Utilitzar les TIC per a la recerca d'informació i documentació, les exposicions i les tutories no presencials. A20
C2
Valorar l´anàlisi crític, la reflexió lògica, l´observació i la creativitat com estratègies de millora de la qualitat de les teories i les institucions educatives. B3
B6
B18
Apreciar el valor de les Teories de l'educació en el compromís d'assolir una educació interessant, activa, participativa solidària i alliberadora. B6
B16
B18
Reconèixer el valor de les teories de l'educació en la millora dels processos de desenvolupament comunitari, la interculturalitat, la convivència ciutadana i comunitària i els processos de gestió i mediació de conflictes. B6
B16
B18