2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  PROGRAMES D'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL
   Continguts
Tema Subtema
1. Bases teòriques i històriques de l´ASC 1.1. L´ASC a Europa i Espanya. Història i situació actual
1.2. Aproximació conceptual a l´ASC.
1.3. Paradigmes i corrents
1.4. Les industries culturals
1.5. La política cultural
2. L´anàlisi de la realitat sociocultural 2.1. Les fases de l´anàlisi sociocultural
2.2. Priorització de necessitats socioculturals
2.3. Deficiències més comunes en un anàlisi de realitat sociocultural
3. Disseny de programes/projectes d´ASC i tipologia de programes/projectes 3.1. Eixos que configuren els programes
3.2. Nivells de concreció del procés de planificació sociocultural
3.3. Components de la planificació sociocultural
3.4. Fases de la planificació
3.5. El projecte d´ASC com a concreció del procés planificador i com a eina per a la intervenció.
4. Les tècniques d´intervenció i tipologia d´activitats 4.1. Les tècniques de grup
4.2. Les activitats d´animació
5. L´avaluació de programes/projectes d´ASC 5.1. La problemàtica de l´avaluació en el camp de l´ASC
5.2. El disseny de l´avaluació
5.3. Els indicadors d´avaluació
5.4. Tècniques i instruments per a l´avaluació
6. Els animadors socioculturals 6.1. Formació i perfil professional
7. Particularitats de l´ASC en funció dels destinataris 7.1. L´ASC dirigida als joves
7.2. L´ASC dirigida als infants
7.3. L´ASC dirigida a la tercer edat
7.4. L´ASC dirigida a la població en conflicte social