2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
1. Teoria del diagnòstic educatiu. - Concepte. Evolució històrica.
- Objectius. Funcions.
- Diagnòstic educatiu versus avaluació.
- Àmbits del diagnòstic en educació.
- El Diagnòstic en educació en el context actual.
- L'actitud del professional de l'educació davant el diagnòstic.
2. Disseny del diagnòstic educatiu: Fases del procés diagnòstic. - Fase prèvia: anàlisi de la demanda, planificació, recollida de dades inicials, camps d'observació, anamnesi, elaboració d'hipòtesis.
- Fase central: instruments i tècniques d'avaluació: observació, qüestionari, entrevista, bateries o tests (sociograma, tests projectius - PN, test de la família, test de l'arbre, test de la figura humana -, qüestionaris de personalitat - HSPQ, 16-PF -,tests d'intel·ligència - Raven, WISC, McCarthy -, tests d'aptituds - TEA, DAT - i proves pedagògiques.
- Fase final: aplicació del diagnòstic educatiu.
3. Aplicació del diagnòstic educatiu. - Camps d'observació.
- Procediments d'aplicació. Clima de passació.
- Anàlisi del diagnòstic. Interpretació de la informació.
- Orientació i assessorament derivades de l'anàlisi,
- Informe diagnòstic. Elaboració. Protocol.