2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  PEDAGOGIA SOCIAL
DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PEDAGOGIA SOCIAL Codi 11081107
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Pedagogia
Coordinador/a
VALERO IGLESIAS, LUIS FERNANDO
Adreça electrònica luis.valero@urv.cat
Professors/es
VALERO IGLESIAS, LUIS FERNANDO
Web
Descripció general i informació rellevant L’enfocament conceptual de l’assignatura Pedagogia Social te present els diversos factors que condicionen els processos d’ensenyament i aprenentatge arreu el món, concretant-se a Catalunya, i España en el marc de la Unió Europea. El nou ciutadà del món necessita la Pedagogia Social per assolir la formació personal i professional que respongui a les noves perspectives socials que demanda la societat del coneixement, la democràcia participativa i les característiques del mercat laboral. La Pedagogía Social potencia les capacitats del ciutadà per accedir a la formació i autoformació necessàries assolir el ple desenvolupament de les seves potencialitats i expectatives que li permetin participar, viure i conviure en llibertat, democràcia, justícia i pau. El coneixements de la realitat social mes propera i dins de un context global és una eina eficaç de comunicació i planificació de les iniciatives de la Pedagogia, adequada als models de gestió de les diverses institucions i organismes competents o implicats en les tasques educatives i socials a les quals s’adrecen els diversos realitats del mon social que nos envolta. Nota bene: Aquesta és una assignatura que comparteixen els estudis d’Educació Social i Pedagogia. Però això no ha de ser excusa perquè el treball el desenvolupem correctament i l’assignatura de Pedagogia Social s’estudïi amb les màximes garanties. L’assignatura la volem oferir amb una estructura més oberta que la pròpiament escolar i per això hem pensat que una web on hi hagi tot el procés de desenvolupament de continguts més la projecció que la Pedagogia Social genera en quan a desenvolupament sociocultural, professional, mediàtic és una bona fórmula per a aquesta situació. La idea és oferir una docència que estigui en la línia de la innovació, el canvi per millorar la realitat educativa i que la universitat sigui un espai de creativitat on no existeixin fronteres ni límits a totes les idees, interpretacions i accions. La Pedagogia Social és una assignatura troncal per als estudis d’Educació Social i Pedagogia de tipus, aquest any, quadrimestral de 6 crèdits distribuïts en 4,5 de teòrics i 1,5 de pràctics.