Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
TEORIES I INSTITUCIONS CONTEMPORÀNIES D'EDUCACIÓ |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | TEORIES I INSTITUCIONS CONTEMPORÀNIES D'EDUCACIÓ | Codi | 11091004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Carreño, M. (Edit) (2000) Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis.
Tema 1 i Tema 2 Carreño, M. (Edit) (2000) Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid: Síntesis. Colom, A.; Bernaveu, J.L.; Dominguez, E. i Sarramona, J. (1998) Teorías e instituciones contemporaneas de la educación. Barcelona: Ariel. Iyanga Pendi, A. (1998) La educación contemporánea. Teorías e instituciones. Valencia: Nau llibres. Tema 3 Dewey, J. (1985) Democràcia i escola. Barcelona: Eumo. Ferriere, A. (1982) La escuela activa. Barcelona: Herder. Herbart, J.F.(1987) Esbós per a un curs de pedagogia. Barcelona: Eumo. Sensat, R. ( 1996) Vers l’escola nova. Vic: Eumo. Tema 4 Le Gal, J. (2004) Los derechos del niño en la escuela. Una educación para la ciudadanía. Barcelona: Graó. Tonucci, F. (1983) Amb ulls de nen. Barcelona: Barcanova. Tonucci, F. (2004) Quan els infants diuen PROU!. Barcelona: Graò. Wild, R. (1999) Educar para ser. Vivencias de una escuela activa. Madrid: Herder. Tema 5 Comte, A. (1999) Discurso sobre el espíritu postivo. Madrid: Biblioteca nueva. Mill, J.S. (2005) L’utilitarisme. Barcelona: Edicions 62. Spencer, H. (1910) Educación moral, intelectual y física. Valencia: Estudios.
Tema 6 Durkheim, E. (1995) La división del trabajo social. Madrid: Akal. Tema 7 AAVV. (2005) L’escola rural al segle XX a Revista d’Història de l’educació, núm. 8. Barcelona: Soc. D’Història de l’Educació dels Països de llengua catalana. AAVV (2006) Pobles educadors a Perspectiva escolar, núm. 308. Barcelona: Rosa Sensat. Alumnes de l’escola de Barbiana. Carta a una mestra. Barcelona: Eumo. Mounier, E. (2002) El personalismo. Antología esencial. Salamanca: Sígueme. Tema 8 Ferrer i Guàrdia, F. (1990) L’ Escola Moderna. Barcelona: Eumo. Neill, A.S. (1993) Summerhill. Barcelona: Eumo. Rogers, C. (1980) Libertad y creatividad en la educación. Barcelona: Paidós. Tolstoi, L. (2003) La escuela de Yasnaia Poliana. Palma de Mallorca: Jose J. De Olañeta. Tema 9 Goodman, P. (1973) La deseducación obligatoria. Barcelona: Fontanella. Illich, I. (1976) La sociedad desescolarizada. Barcelona: Barral. Reimer, E. (1974) La escuela ha muerto. Barcelona: Barral. Tema 10 Baudelot, D. i Establet, R. (1976) La escuela capitalista en Francia. Madrid: Siglo XXI. Bourdieu, P. i Passeron, J.C. (1977) La reproducción. Barcelona: Laia. Tema 11 Colom, J.A. i Melich, J.C. (1994) Después de la modernidad. Nuevas filosofias de la educación. Barcelona: Paidós. Foucault, M. (2005) Vigilar y castigar. Madrid: Siglo XXI. Lyotard, J.F. (1984) La condición postmoderna. Madrid: Càtedra. Nietzsche, F. (2006) La genealogia de la moral. Madrid: Alianza. Tema 12 Apple, M.W.; Beane, J. A. (comps) (2000) Escuelas democráticas. Madrid: Morata. Chomsky, N. (2001) La (des)educación. Barcelona: El Roure. Freire,P. 1970. Pedagogía del oprimido. Madrid: Siglo XXI . Freire,P. Giroux,H.A. 2001. Cultura, política y práctica educativa. Barcelona: Graó Tema 13 Delgado, B. (2000) La institución libre de enseñanza en Catalunya. Barcelona: Ariel. Ley Orgánica 1/1990, de 3 de octubre, de Ordenación General del Sistema Educativo (BOE 4 de octubre de 1990) Ley Orgánica 10/2002, de 23 de diciembre, de Calidad de Ley Orgànica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (BOE 106 de 4 de mayo de 2006) Portell, R.; Marques, S. (2006) Els mestres de Tema 14 AAVV ( 2002) Comunidades de aprendizaje.Transformar la educación. Barcelona: Graò. Aubert, A. Et alt. (2004) Dialogar y transformar. Pedagogía crítica del siglo XXI. Barcelona: Graò. Beck, U. (1998) La sociedad del riesgo: hacia una nueva modernidad. Barcelona: Paidós. Castells, M. (1997). La era de la información. Economía, sociedad y cultura. (3vols.). Madrid: Alianza. Delors, J. (1996) Educació: hi ha un tresor amagat a dins. Barcelona: UNESCO. Galbraith, J.K. (1987) La era de la incertidumbre. Barcelona: Plaza & Janés. Giroux, H. (2003) La inocencia robad: juventud, multinacionales y política cultural. Madrid: Morata. Habermas, J. (1987) Teoría de la acción comunicativa, 2 vols. Madrid: Taurus. Jordán Santaolaria, J.A. (1998) La educación intercultural. Barcelona: CEAC. Valero, L.F. i altres (1995) Cómo hacer proyectos pedagógicos participativos. Barcelona: Angle. Valero, L.F. (1992) Aproximación a una educación en valores. Barcelona: PPU.
|
|
Complementària | |
Webs: http://www.europa.eu.int http://www.xtec.es http://www.edebedigital.com Escala, J. i Solé, C. (1991) Els nens del mar. Madrid: Siruela. Turin, A. i Nella, B. (1976) Rosa Caramelo. Barcelona: Lumen. Larruela, E. (2004) El nen nou i diferent. Barcelona: Cruïlla. Simon, F. (2001) Els desordenats. Barcelona: Timun Mas. Director: John G. Avildsen
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/divided/ William Peters País/Any: USA/1985 Durada: 55 minuts. O Pelouro una escola per a tots Adios Barbiana – La escuela de D. Milani Ediciones de los sin voz, núm. 76
Ediciones de los sin voz, núm. 29
|