Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
ALTERACIONS EN L´APRENENTATGE DE LA LECTURA I DE L´ESCRIPTURA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | ALTERACIONS EN L´APRENENTATGE DE LA LECTURA I DE L´ESCRIPTURA | Codi | 11091021 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | La dinàmica de les sessions programades s’adequarà a la variabilitat temàtica de l’assignatura. La metodologia es basarà en un enfocament pràctic i interactiu que permeti als alumnes i les alumnes innovar i resoldre qüestions utilitzant diversos recursos i, a promoure una anàlisi de les pràctiques educatives. |
Sessió Magistral | Els alumnes disposaran de tot el material de l’assignatura penjat al moodle i utilitzaran un entorn de treball col•laboratiu. L'exposició dels continguts de l’assignatura per part de la professora es realitzarà amb suport TIC: diapositives, vídeos... |
Debats | Una part del treball d’activitats presencials es basarà en debats dirigits, que prèviament seran dinamitzats en el fòrum del moodle. |
Presentacions / exposicions | Una part del treball d'activitats presencials es basarà en l'exposició i presentació al grup classe de l'anàlisi i resolució d’activitats i de qüestions relacionades amb la temàtica de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Una part del treball d'activitats presencials es basarà en l'anàlisi i proposta d’intervenció en alumnes que presenten dificultats en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | El desenvolupament global de l'assignatura, tant els continguts teòrics com les activitats es desenvoluparan amb la mediacó i el suport de les TIC, especialment amb l'ús de lentorn moodle. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) | Realització de visites als centres educatius per conèixer i observar les pràctiques educatives escolars en l’àmbit de l’ensenyament i aprenentatge del llegir i l’escriure. Realització de visites als Centres de Recursos i a la biblioteca de la URV per a analitzar i valorar el material proposat per a la intervenció en les dificultats de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura |