2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
 Assignatures
  ALTERACIONS EN L´APRENENTATGE DE LA LECTURA I DE L´ESCRIPTURA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries La dinàmica de les sessions programades s’adequarà a la variabilitat temàtica de l’assignatura. La metodologia es basarà en un enfocament pràctic i interactiu que permeti als alumnes i les alumnes innovar i resoldre qüestions utilitzant diversos recursos i, a promoure una anàlisi de les pràctiques educatives.
Sessió Magistral Els alumnes disposaran de tot el material de l’assignatura penjat al moodle i utilitzaran un entorn de treball col•laboratiu.
L'exposició dels continguts de l’assignatura per part de la professora
es realitzarà amb suport TIC: diapositives, vídeos...
Debats Una part del treball d’activitats presencials es basarà en debats dirigits, que prèviament seran dinamitzats en el fòrum del moodle.
Presentacions / exposicions Una part del treball d'activitats presencials es basarà en l'exposició i presentació al grup classe de l'anàlisi i resolució d’activitats i de qüestions relacionades amb la temàtica de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Una part del treball d'activitats presencials es basarà en l'anàlisi i proposta d’intervenció en alumnes que presenten dificultats en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques El desenvolupament global de l'assignatura, tant els continguts teòrics com les activitats es desenvoluparan amb la mediacó i el suport de les TIC, especialment amb l'ús de lentorn moodle.
Pràctiques externes (de camp/sortides) Realització de visites als centres educatius per conèixer i observar les pràctiques educatives escolars en l’àmbit de l’ensenyament i aprenentatge del llegir i l’escriure.
Realització de visites als Centres de Recursos i a la biblioteca de la URV per a analitzar i valorar el material proposat per a la intervenció en les dificultats de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura