2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L´APRENENTATGE DE LA LECTO-ESCRIPTURA
   Fonts d'informació
Bàsica

 

(Els assenyalats amb * són textos d'estudi obligatoris per als qui no segueixen el sistema d’avaluació continuada)

 

 

* BONALS, J.(1994): Assessorar l’aprenentatge de l’escriptura. Consell Comarcal del Berguedà-P.P.U. Barcelona

CAMPS, A i altres (1989): L’ensenyament de l’ortografia. Barcelona: Editorial Graó

CASSANY, D. (1993): Reparar l’escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit. Barcelona: Graó

CATALÀ, G. I alt. (1996): Avaluació de la comprensió lectora. Proves ACL.  Barcelona: Editorial Graó

COMES, G. (1999):Intervenció educativa en les dificultats ortogràfiques. Tarragona: ICE URV

* CUETOS F. (1991): Psicología de la escritura. (Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de escritura). Madrid: Edit. Escuela Española

* DEFIOR, S. (1996): Las dificultades de aprendizaje: un enfoque cognitivo. Lectura, Escritura, Matemáticas.Archidona (Málaga): Ediciones Aljibe

DIEZ, A. (coord.) (1998): L’aprenentatge de la lectoescritura des d’una perspectiva constructivista I i II. Barcelona: Graó

FONS, M. (1999). Llegir i escriure per viure. Barcelona: La Galera

* GARCIA, J-N., MARBAN, J. (2002) Instrucción estratègica en la composición escrita. Barcelona: Ariel

JOLIBERT, J. (1992): Formar infants productors de textos. Barcelona: Graó

MANSO, A.J., DEL CAMPO, E., REJAS, P. (1996): Dificultades de aprendizaje (Escritura, ortografia y cálculo). Madrid: Edit. Centro de estudios Ramon Areces  S.A.

* MARUNY, Ll. i altres (1998): Escribir y leer. Centro de Publicaciones del MEC i Edelvives

Perspectiva Escolar  nº 239 (1999): Monogràfic. Aprendre de llegir i escriure: un procés de recerca de sentit.

ROCA, N. i alt. (1994): Escriptura i necessitats educatives especials. Barcelona: ICE UAB (En castellà: Madrid: Fundación Infancia y Aprendizaje)

SALVADOR, F. (1997): Dificultades en el aprendizaje de la expresión escrita. Una perspectiva didáctica. Archidona (Málaga): Ediciones Aljibe

SALVADOR F. (2000): Como prevenir las dificultades en la expresión escrita. Archidona: Ediciones Aljibe

* TEBEROSKY, A. (2001). Proposta constructivista per aprendre a llegir i a escriure. Barcelona: Vicens Vives

TEBEROSKY, A. (1995): Más allá de la alfabetización. Madrid: Santillana

TEBEROSKY, A., SOLER, M. (comp.) (2003)  Contextos de alfabetización inicial. Barcelona: ICE- Horsori

TOLCHINSHY,L., SIMÓ,R. (2001): Escribir y leer a través del curriculum. Barcelona:ICE-Horsori

Complementària

Es presentarà en les guies de treball corresponents a cada mòdul