2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
 Assignatures
  DIDÀCTICA DE LA GEOMETRIA
   Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries En cada temàtica s'intenta establir una relació amb els continguts previs que pugui tenir l'aumnat a través d'un diàleg. Es fa un seguiment però no hi ha qualificació
Sessió Magistral Durant l'exposició per part del professor es dediquen espais en els quals l'alumnat pot expressar allò que sap entorn a la temàtica que s'hi tracta. Es fa un seguiment però no hi ha qualificació
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària A l'aula ordinària s'intercalen situacions problema per tal de complementar les explicacions del professor. Es fa un seguiment però no hi ha qualificació
Pràctiques a laboratoris Les pràctiques al laboratori són en grups de dos o més alumnes, la qual cosa permet que l'alumnat puguin intercanviar punts de vista i complementar els aprenentatges que van aprenent de manera simultània. Autoavaluació
Treballs Dos treballs en grup:
Grups d’un màxim de 3 alumnes

1. Article:
Lectura d'un article.
Aspectes a tenir en compte:
- Articles de revistes que facin referència a la didàctica de la geometria.
- Exposició oral (5 minuts) davant la classe seguint el calendari establert. Hi participaran de manera proporcional els 2 o 3 components del grup.
- Presentació del treball el dia de l’exposició (no més tard):
- Màxim 3 pàgines: Síntesi de l'article i Opinió personal de cada membre del grup.
- Fotocòpia de l'article. Cal subratllar els aspectes més destacables.

2. Unitat de programació:
Preparar una sessió per a realitzar amb alumnat d'educació infantil o primària.
Reunir en un dossier la unitat de programació (veure guió) i les observacions recollides en la pràctica. En el cas que s'hagi construït material didàctic caldrà presentar-lo juntament amb el dossier.

Treball individual:
Lectura de les primeres 134 pàgines del llibre:
Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas. Labor. Barcelona.
A partir de la lectura del llibre cal fer les activitats següents:
- Escollir dos aspectes de “Pensament espacial” i un aspecte de “Mesura”, aquest úlltim, que tingui relació directa amb la geometria:
- Resumir amb paraules pròpies de què tracta cadascun d’ells.
- Explicar la reflexió que t’ha suggerit la lectura de cadascun dels 3 aspectes triats.
Extensió: entre 2,5 i 3 pàgines, en lletra 12 / 1.5 espais.
40 %
Pràctiques a través de TIC Pràctiques a partir d'un guió. Es tracta de navegar per diferents webs i resoldre situacions de geometria dels nivells d'Educació Infantil i Primària Autoavaluació
Atenció personalitzada Es dóna l'oportunitat a l'alumnat perquè revisi les valoracions que fa el professorat, tant el que es refereix als treballs com als exàmens.
Es considera d'una gran importància que l'alumnat conegui els encerts i els errors de les actuacions que fa.
Proves de Desenvolupament CRITERIS D'AVALUACIÓ
- Valoració dels objectius reflectits en aquest programa.
Exàmens de dues hores:
- Prova teòrica: Mitja hora per desenvolupar una temàtica sense utilitzar material de consulta.
- Prova pràctica: Una hora i mitja amb la possibilitat d’utilitzar material de consulta: apunts, llibres, articles, etc.
- Les proves tenen caràcter eliminatori.
60 % Examen (40 % prova pràctica i 20 % prova teòrica)
Proves pràctiques Veure apartat anterior idem
 
Altres comentaris i segona convocatòria

És imprescindible presentar tots els treballs. Es valorarà el nivell d'organització en l'acompliment del calendari i en la correcta utilització d'aquest programa.