Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE LA GEOMETRIA |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE LA GEOMETRIA | Codi | 11091220 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | Pes | ||
Activitats Introductòries | En cada temàtica s'intenta establir una relació amb els continguts previs que pugui tenir l'aumnat a través d'un diàleg. | Es fa un seguiment però no hi ha qualificació | |
Sessió Magistral | Durant l'exposició per part del professor es dediquen espais en els quals l'alumnat pot expressar allò que sap entorn a la temàtica que s'hi tracta. | Es fa un seguiment però no hi ha qualificació | |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | A l'aula ordinària s'intercalen situacions problema per tal de complementar les explicacions del professor. | Es fa un seguiment però no hi ha qualificació | |
Pràctiques a laboratoris | Les pràctiques al laboratori són en grups de dos o més alumnes, la qual cosa permet que l'alumnat puguin intercanviar punts de vista i complementar els aprenentatges que van aprenent de manera simultània. | Autoavaluació | |
Treballs | Dos treballs en grup: Grups d’un màxim de 3 alumnes 1. Article: Lectura d'un article. Aspectes a tenir en compte: - Articles de revistes que facin referència a la didàctica de la geometria. - Exposició oral (5 minuts) davant la classe seguint el calendari establert. Hi participaran de manera proporcional els 2 o 3 components del grup. - Presentació del treball el dia de l’exposició (no més tard): - Màxim 3 pàgines: Síntesi de l'article i Opinió personal de cada membre del grup. - Fotocòpia de l'article. Cal subratllar els aspectes més destacables. 2. Unitat de programació: Preparar una sessió per a realitzar amb alumnat d'educació infantil o primària. Reunir en un dossier la unitat de programació (veure guió) i les observacions recollides en la pràctica. En el cas que s'hagi construït material didàctic caldrà presentar-lo juntament amb el dossier. Treball individual: Lectura de les primeres 134 pàgines del llibre: Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas. Labor. Barcelona. A partir de la lectura del llibre cal fer les activitats següents: - Escollir dos aspectes de “Pensament espacial” i un aspecte de “Mesura”, aquest úlltim, que tingui relació directa amb la geometria: - Resumir amb paraules pròpies de què tracta cadascun d’ells. - Explicar la reflexió que t’ha suggerit la lectura de cadascun dels 3 aspectes triats. Extensió: entre 2,5 i 3 pàgines, en lletra 12 / 1.5 espais. |
40 % | |
Pràctiques a través de TIC | Pràctiques a partir d'un guió. Es tracta de navegar per diferents webs i resoldre situacions de geometria dels nivells d'Educació Infantil i Primària | Autoavaluació | |
Atenció personalitzada | Es dóna l'oportunitat a l'alumnat perquè revisi les valoracions que fa el professorat, tant el que es refereix als treballs com als exàmens. Es considera d'una gran importància que l'alumnat conegui els encerts i els errors de les actuacions que fa. |
||
Proves de Desenvolupament |
CRITERIS D'AVALUACIÓ - Valoració dels objectius reflectits en aquest programa. Exàmens de dues hores: - Prova teòrica: Mitja hora per desenvolupar una temàtica sense utilitzar material de consulta. - Prova pràctica: Una hora i mitja amb la possibilitat d’utilitzar material de consulta: apunts, llibres, articles, etc. - Les proves tenen caràcter eliminatori. |
60 % Examen (40 % prova pràctica i 20 % prova teòrica) |
|
Proves pràctiques | Veure apartat anterior | idem | |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
És imprescindible presentar tots els treballs. Es valorarà el nivell d'organització en l'acompliment del calendari i en la correcta utilització d'aquest programa. |