Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6 |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6 | Codi | 11111017 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació del curs: dels continguts teòrics i pràctics, metodologia, treballs i activitats a realitzar, criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral | -Explicació dels continguts teòrics del curs: concepte de lectura i d'escriptura, com l'infant aprén a llegir i escriure, perspectiva constructivista de l'ensenyament-aprenentage de la llengua escrita. |
Presentacions / exposicions | Els alumnes exposen als companys el treball per projectes realitzat en grup. Cada grup presentarà els aspectes més rellevants del seu projecte: les activitats, el material, les activitats, el tre ball de síntesi. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | -Realització de pràctiques d'ensenyament de la comprensió lectora. -Realització de pràctiques d'avaluació del nivell d'escriptura. |
Treballs | Realització en grup d'un projecte de treball, amb la participació d'infants (simulació d'un projecte realitzat en un aula d'educació infantil: seqüenciació de totes les fases de la metodologia del treball per projectes, temporització i seqüenciació de les activitats realitzades amb els infants i treball de síntesi). Aquest treball serà tutoritzat. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge | Els alumnes presentaran a final de curs un portfoli que contingui a) Un resum dels continguts treballats a les classes magistrals, així com una ampliació dels mateixos amb lectures de bibliografia comlementària. b) La recensió d'un llibre de lectura obligatòria: Montserrat Fons(1.999) : LLegir i esriure per viure, Barcelona, Ed. La Galera. c) Les pràctiques realitzades a l'aula ordinària. |