2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del curs: dels continguts teòrics i pràctics, metodologia, treballs i activitats a realitzar, criteris d'avaluació.
Sessió Magistral -Explicació dels continguts teòrics del curs: concepte de lectura i d'escriptura, com l'infant aprén a llegir i escriure, perspectiva constructivista de l'ensenyament-aprenentage de la llengua escrita.
Presentacions / exposicions Els alumnes exposen als companys el treball per projectes realitzat en grup. Cada grup presentarà els aspectes més rellevants del seu projecte: les activitats, el material, les activitats, el tre ball de síntesi.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària -Realització de pràctiques d'ensenyament de la comprensió lectora.
-Realització de pràctiques d'avaluació del nivell d'escriptura.
Treballs Realització en grup d'un projecte de treball, amb la participació d'infants (simulació d'un projecte realitzat en un aula d'educació infantil: seqüenciació de totes les fases de la metodologia del treball per projectes, temporització i seqüenciació de les activitats realitzades amb els infants i treball de síntesi). Aquest treball serà tutoritzat.
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge Els alumnes presentaran a final de curs un portfoli que contingui a) Un resum dels continguts treballats a les classes magistrals, així com una ampliació dels mateixos amb lectures de bibliografia comlementària. b) La recensió d'un llibre de lectura obligatòria: Montserrat Fons(1.999) : LLegir i esriure per viure, Barcelona, Ed. La Galera. c) Les pràctiques realitzades a l'aula ordinària.