2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997)
 Assignatures
  SOCIOLOGIA DE L´EDUCACIÓ
   Fonts d'informació
Bàsica

Bibliografia bàsica

 

Bonal, X.; Rambla, X.; Ajenjo, M. (2004): Les desigualtats territorials en l’ensenyament a Catalunya, Barcelona, Ed. Mediterrània.

Brunet, I.; Belzunegui, A.; Pastor, I. (2005): El calidoscopi de la immigració. La inserció educativa dels immigrants al Camp de Tarragona, Barcelona, Proa.

Brunet, I. (dir.)(2001): Joves i transició al mercat laboral, Barcelona, Pòrtic.

Brunet, I.; Pastor, I. (1997): Educación, trabajo y género, Barcelona, LU.

Dubet,F.; Martucelli,D. (1998): En la escuela. Sociologia de la experiencia escolar, Buenos Aires, Losada.

Fernández Enguita, M. (ed.)(1999): Sociología de la Educación, Barcelona, Ariel.

Fernández Palomares, F. (coord.)(2003): Sociología de la Educación, Madrid, Pearson-Prentice Hall.

Guerrero, A. (1996): Manual de Sociología de la Educación, Madrid, Síntesis.

 

Bibliografia complementària

 

  • Alegre Canosa, M.A. i Herrera Aragón, D. (2000): Escola, oci i joves d’origen magrebí, Barcelona, Diputació de Barcelona, Materials de Joventut.
  • Almeida, J. (1995): Sociologia de la Educación, Barcelona, Ariel.
  • Apple, M. (1986): Ideología y curriculo, Madrid, Akal.
  • Apple, M. (1989): Maestros y textos. Una economía política de las relaciones de clase y sexo en educación, Madrid, MEC-Paidós.
  • Berger, P. (1986); Invitació a la Sociologia, Barcelona, Herder.
  • Bernstein, B. (1994): La estructura del discurso pedagógico. Clases, códigos y control, Madrid, Morata.
  • Boudon, P. (1983): La desigualdad de oportunidades, Barcelona, Laia.
  • Bourdieu, P.; Passeron, J.V. (1977): La reproducción: elementos para una teoría del sistema de enseñanza, Barcelona, Laia.
  • Carbonell, F. (1997): Immigrants estrangers a l’escola, Barcelona, Fundació Serveis de Cultura Popular i Editorial Altafulla.
  • Collins, R. (1989): La sociedad credencialista, Madrid, Akal.
  • Durkheim, E. (1991): Educació i sociologia, Barcelona, Eumo.
  • Feito, R. (1990): Nacidas para perder. Un análisis sociológico del rechazo y el abandono escolar, Madrid, CIDE.
  • Feito, R. (2000): Los retos de la escolaridad obligatoria, Barcelona, Ariel.
  • Feito, R. (2002): Una educación de calidad para todos. Reforma y contrarreforma educativas en la España Actual, Madrid, Siglo XXI Fernández Enguita, M. (2001): Educar en tiempos inciertos, Madrid, Morata.
  • García de León, Mª.A.; de la Fuente, G.; Ortega, F. (eds.) (1993): Sociología de la Educación, Barcelona, Barcanova.
  • Giroux, H.A. (1990): Los profesores como intelectuales. Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje, Barcelona, Paidós-MEC.
  • Giroux, H. (2001): Cultura, política y práctica educativa, Barcelona, Graó.
  • Gómez Llorente, L (2000): Educación pública, Madrid, Morata.
  • Gonzalez, A.; Lomas, C (coord.) (2002): Mujer y educación, Barcelona, Graó.
  • Lerena, C. (1986): Escuela, ideología y clases sociales en España, Barcelona, Ariel.
  • Martin Cridado, E. et al. (2000): Famílias de clase obrera y escuela, San Sebastián, Iralka.
  • Macedo, D. (2001): Prólogo a Noam Chomsky, La (des)educación, Barcelona, Crítica.
  • McCarthy, C. (1994): Racismo y curriculum, Madrid, Morata.
  • Santamaría, E. i González Placer, F. (coords.) (1998): Contra el fundamentalismo escolar, Barcelona, Virus.
  • Subirats, M.; Brullet, C. (1988): Rosa y Azul. La transmisión de los géneros en la escuela mixta, Madrid, Instituto de la Mujer.
  • Torreblanca, J. (coord.) (2002): Los fines de la educación. Una reflexión desde la izquierda, Madrid, Biblioteca Nueva.
  • Willis, P. (1988): Aprendiendo a trabajar, Madrid, Akal.
  • Willis, P. (1998): Cultura viva. Una recerca sobre les activitats cultruals dels joves, Barcelona, Diputació de Barcelona, Materials de Joventut.
Complementària