Mestre Especialitat en Educació Primària (1997) |
Assignatures |
TEORIES I INSTITUCIONS CONTEMPORÀNIES D´EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | TEORIES I INSTITUCIONS CONTEMPORÀNIES D´EDUCACIÓ | Codi | 11131004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1 | Concepte i fonaments de l’educació. Terminologia, conceptes i fonaments. Aspectes epistemològics. L’educació Contemporània (períodes i cronologia). |
Tema 2 | Teories Contemporànies de l’Educació. Períodes i cronologia. Classes de teories educatives. Teories: idealista, positivista, sociològica, individualista, personalista i llibertaries) |
Tema 3 | Pedagogia de l’acció: Dewey, l’Escola Nova, Montessori, Decroly, Cousinet, Freinet, Ferriere |
Tema 4 | Educació Infantil |
Tema 5 | Altres moviments: - Escoles llibertàries (Escola de Summerhill, els Kinderladen) - Educació lliberadora (Paolo Freire) - Escola del treball i escola socialista |
Tema 6 | Evolució del Sistema Educatiu a l’Estat Espanyol fins a la LOE. |
Tema 7 | Característiques generals de la 2a Meitat del S.XX: canvis socials, canvis educatius |
Tema 8 | L’educació no formal. |
Tema 9 | Agents educatius que intervenen en el desenvolupament de l’infant al S.XXI |