Mestre Especialitat en Educació Primària (1997) |
Assignatures |
CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I | Codi | 11131011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Finalitats de l'ensenyament de les ciències socials | 1.1. La comprensió de la realitat des de l'escola primària 1.2. La formació del pensament social: crític i creatiu 1.3. La intervenció social |
2. Les característiques específiques del coneixement social | 2.1. Les diferències entre el coneixement social i altres tipus de coneixement 2.2. La Didàctica de les Ciències Socials 2.3. La Didàctica de les Ciències Socials des d'una perspectiva crítica |
3. Les ciències socials a l'escola | 3.1. Història, Història de l'Art i Geografia 3.2. Sociologia i Antropologia 3.3. Política, Dret i Economia 3.4. La selecció de continguts per a l'ensenyament de les ciències socials 3.5. Els conceptes clau |
4. Els continguts en l'ensenyament de les ciències socials | 4.1. La diferència entre fets i conceptes socials, i el seu ensenyament 4.2. Procediments de tractament de la informació social i per a situar-nos en el temps i l'espai 4.3. Els valors socials en una societat democràtica, les normes i les actituds de les persones |
5. De l'espai personal a l'espai geogràfic | 5.1. L'espai i el seu procés d'aprenentatge 5.2. La representació i la conceptualització de l'espai social i geogràfic |
6. Del temps viscut al temps concebut i al temps històric | 6.1. El temps i el seu procés d'aprenentatge 6.2. Les línees temporals 6.3. La cronologia i la periodització 6.3. Conceptes temporals i comprensió de la història |
7. Les ciències socials al currículum de l'escola primària | 7.1. Partir dels problemes socials 7.2. Tenir en compte els coneixements de l'alumnat sobre la societat 7.3. Mètodes i estratègies d'ensenyament i aprenentatge 7.4. Els materials curriculars 7.5. La intervenció didàctica i el paper del professorat 7.6. L'avaluació formativa en l'ensenyament de les ciències socials |