2006_07
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
 Assignatures
  CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I
   Continguts
Tema Subtema
1. Finalitats de l'ensenyament de les ciències socials 1.1. La comprensió de la realitat des de l'escola primària
1.2. La formació del pensament social: crític i creatiu
1.3. La intervenció social
2. Les característiques específiques del coneixement social 2.1. Les diferències entre el coneixement social i altres tipus de coneixement
2.2. La Didàctica de les Ciències Socials
2.3. La Didàctica de les Ciències Socials des d'una perspectiva crítica
3. Les ciències socials a l'escola 3.1. Història, Història de l'Art i Geografia
3.2. Sociologia i Antropologia
3.3. Política, Dret i Economia
3.4. La selecció de continguts per a l'ensenyament de les ciències socials
3.5. Els conceptes clau
4. Els continguts en l'ensenyament de les ciències socials 4.1. La diferència entre fets i conceptes socials, i el seu ensenyament
4.2. Procediments de tractament de la informació social i per a situar-nos en el temps i l'espai
4.3. Els valors socials en una societat democràtica, les normes i les actituds de les persones
5. De l'espai personal a l'espai geogràfic 5.1. L'espai i el seu procés d'aprenentatge
5.2. La representació i la conceptualització de l'espai social i geogràfic
6. Del temps viscut al temps concebut i al temps històric 6.1. El temps i el seu procés d'aprenentatge
6.2. Les línees temporals
6.3. La cronologia i la periodització
6.3. Conceptes temporals i comprensió de la història
7. Les ciències socials al currículum de l'escola primària 7.1. Partir dels problemes socials
7.2. Tenir en compte els coneixements de l'alumnat sobre la societat
7.3. Mètodes i estratègies d'ensenyament i aprenentatge
7.4. Els materials curriculars
7.5. La intervenció didàctica i el paper del professorat
7.6. L'avaluació formativa en l'ensenyament de les ciències socials