Mestre Especialitat en Educació Primària (1997) |
Assignatures |
CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I | Codi | 11131011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Es tracta de deconstruir els coneixements de l'alumnat sobre les diferents temàtiques de l'ensenyament de les ciències socials, per reconstruir una nova perspectica crítica, més enllà de les seves experiències personals |
Sessió Magistral | Aspectes fonamentals teòrics i descripció d'elements pràctics d'aula sobre els diferents apartats del programa |
Debats | Debats sobre problemàtiques socials i la seva presència a l'escola primària |
Presentacions / exposicions | Presentació d'exemples pràctics coneguts i de propostes elaborades per a l'escola a partir de problemes socials |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Anàlisi de materials curriculars |
Treballs | A partir de lectures i de pràctiuqes escolars analitzades |
Pràctiques a través de TIC | Sobre programes que s'utilitzen a l'escola per a l'ensenyament de la història i la geografia |
Pràctiques externes (de camp/sortides) | Anàlisi de la realitat de l'escola avui dia quant al coneixement social |
Esdeveniments científics i/o divulgatius | Relació del que fem a l'aula universitària amb propostes que es presenten en el context de la renovació educativa |
Resolució de problemes, exercicis | Anàlisi de recursos alternatius i experimentació: jocs de simulació, fonts documentals, etc. |