Mestre Especialitat en Educació Primària (1997) |
Assignatures |
CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA I | Codi | 11131011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Pagès, J., Educación cívica, formación política y enseñanza de las ciencias sociales, de la geografía y de la historia, 2005, Íber, 44. 45-55 Batllori, R.; Pagès, J., EL disseny curricular en ciències socials. Estat de la qüestió, 1988, Burgaya, J. et.al. Actes del Primer Sympòsium sobr Benejam, P., Els valors en l’ensenyament de les Ciències Socials, 1995, Vela Major, 2. 49-55. Santisteban, A., Investigar la comarca: aventuras de lo cotidiano, 1992, Apuntes de Educación, 4. 6-9 Cavinato, G., Laboratori de la memòria (memòria, memòries, història oral), 1989, Perspectiva Escolar, 139. 23-29 Benejam, P., Los contenidos de ciencias sociales, 1989, Cuadernos de Pedagogía, 168 Pagès, J., Situar-se en el temps, situar-se en la història, 1988, Guix, 124 Batllori, R., Una didàctica de l'espai, 1995, Guix, 208. 5-11 |
Complementària |
MEC, Área de Conocimiento del Medio. Primaria, 1992, Madrid: MEC Aisenberg, B.; Alderoqui, S. (comps.), Didáctica de las Ciencias Sociales. Aportes y reflexiones, 1994, Barcelona: Paidós Aranda, A.M., Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en educación infantil, 2003, Madrid: Síntesis Pluckrose, H., Enseñanza y aprendizaje de la historia, 1993, Madrid: Morata/MEC Travé, G., Una propuesta de selección de contenidos de las nociones económicas. Área de Conocimiento del Medio en la Educación primaria, 1995, Íber, 5. 17-26 |