2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997)
 Assignatures
  IDIOMA ESTRANGER I LA SEVA DIDÀCTICA II (FRANCÈS)
   Continguts
Tema Subtema
Les teories del llenguatge i les seves incidències sobre els processos d'ensenyament d'una llengua estrangera El concepte de comunicació aplicat a l'ensenyament d'una llengua estrangera. Quin francès ensenyar ?
Els actes de parla i els objectius d'ensenyament.
Comunicació i progressió gramatical. La gramatical situacional.
Comunicació i ensenyament del lèxic.
Comunicació i fonètica. Importància de la fixació dels sons a la Primària.
Directius de l'ensenyament del FLE Le français fondamental, un niveau-seuil, la perspective actionnelle.
El curriculum de llengua estrangera a Primària.
Les metodologies d'ensenyament-aprenentatge d'una llengua estrangera. El mètode tradicional, els mètodes "directes", el mètode audio-oral, el SGAV.
L'enfocament comunicatiu i la perspectiva accional. Les nocions de:
Centració sobre l'alumne.
Necessitats comunicatives.
La llengua com a instrument comunicatiu.
La situació de la gramàtica.
L'aprenentatge del lèxic.
L'alumne com actor social.
L'utilizació del concepte de tasca.
L'elaboració d'activitats d'ensenyament del FLE Definició dels objectius comunicatius, gramaticals, fonètics i lexicals.
Elaboració d'activitats en funció dels objectius definits. El material didàctic.
La correcció fonètica. Les tècniques de correcció fonètica.
El mètode articulatori, comparatista, d¡oposició fonològica, d'audició de mòdels.
El mètode verbo-tonal.
Els moments de la correcció.
L'avaluació de la competència lingüística i comunicativa. Els criteris lingüístics i els criteris pragmàtics. Criteris interaccionals i cognitius. Criteris dels saber-fer lingüístics.