2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ A L´AULA DAVANT ELS PROBLEMES DE CONDUCTA
   Metodologia docent
TRANSMISSIÓ I APRENENTATGE DELS CONTINGUTS I CONEIXEMENTS · Sessions de teoria El procediment fonamental per a transmetre els coneixements que formen part de l'assignatura és la lliçó magistral. A la vegada, però, i per tal de facilitar l'adquisició de coneixements s'utilitzaran d'altres procediments; un n’és part constituent del programa de l'assignatura: les classes pràctiques, i els altres són procediments que venen a complementar a la lliçó magistral en la transmissió dels fonaments teòrics, i pràctics: lectures i tutories. · Sessions pràctiques El contingut dels crèdits pràctics de l’assignatura ha estat pensat per tal de reforçar les idees i conceptes bàsics presentats en les sessions teòriques, i per ampliar-ne en d’altres unitats. Es pretén que el futur mestre pugui utilitzar els coneixements assolits; sabent reconèixer quan i com cal utilitzar una o altra estratègia d’intervenció. Les sessions pràctiques consistiran en activitats distintes: (1) Discussió de distintes qüestions relacionades amb l’objecte de l’assignatura. (2) Anàlisi de situacions que un mestre es pot trobar en la seva relació diària amb els alumnes i que necessiten ser resoltes per a la futura bona marxa del grup. (3) Treball pràctic. En aquest treball s'han de posar en pràctica els coneixements adquirits. El treball cal fer-lo en grups d'entre 3 i 4 alumnes, i es tracta, lògicament, d'aplicar un pla de modificació de conducta. Breument, consisteix en: observar i analitzar la conducta d'interès, i planificar (i executar, si s'escau) el pla d'acció (triar i justificar les estratègies i tècniques d'intervenció adients) adreçades a modificar la conducta objectiu. Qualsevol conducta present en un nen/a entre els 4 i els 14 anys i considerada "problemàtica" és acceptable. Es recomana que l'observació es faci en una aula, però altres situacions poden ser igualment acceptables. Si esteu pensant en aquesta segona possibilitat cal posar-ho en coneixement del professor abans. Data de presentació (màxim): 18 de desembre del 2005. Qualsevol treball presentat fora de termini no serà acceptat. · Lectures Lectura obligatòria del llibre de Serrano que figura en la bibliografia. En un espai de 10 fulles (màxim), escrites a doble espai i per una sola cara, cal contestar a la pregunta “què he après amb aquesta lectura?” No es tracta de copiar, reproduir o sintetitzar les idees dels autors, sinó de reflexar allò que heu après vosaltres de forma significativa, i que té valor per a la vostra futura tasca professional. · Les tutories Les tutories faciliten l'orientació, el consell, el suport i l'ajuda a l'alumne. Són el complement, l'atenció personalitzada, la necessària individualització del procés d'ensenyament-aprenentatge, i amb les que d'una forma més ràpida i directa l'alumne pot veure satisfetes les seves necessitats. L’horari de tutories és el següent: Jordi Miró: Dilluns: 9-13h., Dimarts: 16-17h i Dimecres: 16-18h.