2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
1.- Teoria del diagnòstic educatiu
Concepte. Evolució històrica.
Objectius. Funcions.
Àmbits del diagnòstic educatiu.
El Diagnòstic educatiu en el context pedagògic actual. L´actitud del professional de l’educació davant el diagnòstic.
2.-Disseny del diagnòstic educatiu : Fases del procés diagnòstic.
-fase prèvia : anàlisi de la demanda

-fase inicial : planificació, recollida de dades inicials, camps d’observació, anamnesi, elaboració hipòtesi

-fase central : instruments i tècniques d´avaluació :
o observació
o qüestionari
o entrevista
o bateries o tests :
sociograma, tests projectius (PN, Test de la família, test de l’arbre, test de la figura humana), tests d’intel-ligència i desenvolupament (Raven, WISC, McCarthy, ....), qüestionaris de personalitat ( A-D, AFA, CEP, HSPQ,...), tests pedagògics i d’aptituds acadèmiques (TALE, TEA, DAT, ...) , orientació professional (IPP, KUDER)
o proves pedagògiques : expressió oral, expressió escrita, lectura, matemàtiques,...

- fase final : aplicació del diagnòstic educatiu
3.-Aplicació del diagnòstic educatiu. Camps d´observació
-Aplicació del diagnòstic educatiu
-Camps d´observació
-Procediments d’aplicació. Clima de passació
-Anàlisi del diagnòstic. Interpretació de la informació.
-Orientacions i assessorament derivades de l´anàlisi
-Informe diagnòstic. Elaboració. Protocol