2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  INFORMÀTICA APLICADA A L'EDUCACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
1.- Marc conceptual de la informàtica educativa. 1.1.- Informàtica , educació i valors.
1.2.- Innovació de la informàtica aplicada a l’educació.
1.3.- Funcions de les noves tecnologies per a la informació i l’educació.
2.- Evolució i desenvolupament de la informàtica aplicada a l’educació. 2.1.- Models tecnocràtics i models crítics.
2.2.- Model clàssic d’instrucció i model tecnològic.
2.3.- Models tecnicista, conductista, sistèmic, i reflexiu.
3.- La informàtica aplicada a l’educació en la formació inicial del professorat.
4.- Integració curricular de la informàtica educativa. 4.1.- Experiències d’integració dels recursos tecnològics a les diferents àrees del currículum.
4.2.- Possibilitats d’utilització de l’ordinador a l’ensenyament.
5.- L’organització dels recursos informàtics al centre i a l’aula.
6.- Situació actual i perspectives dels recursos informàtics a l’ensenyament. Els reptes educatius i escolars davant les noves tecnologies.
7.- Internet i educació. 7.1.- Utilització educativa d'internet.
7.2.- Serveis d'internet per a la comunicació.
7.2.1.- El correu electrònic
7.2.2.- Llistes de distribució
7.2.3.- Conferències electròniques
7.2.4.- Serveis d'internet per a l’obtenció d’informació
7.2.5.- Transferència de fitxers
7.2.6.- Recerca d’arxius
7.2.7.- Connexió remota
7.2.8.- World wide web i navegadors
8..- Concepte multimèdia 8.1.- Educació multimèdia
8.2.- El document integrat
9.- La telemàtica i la pràctica educativa a les aules 9.1.- Telemàtica i educació
9.2.- Utilització de les xarxes en contexts educatius
9.3.- Projectes educatius
10.- La informàtica educativa i l’educació d’alumnes.