2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  DESADAPTACIÓ SOCIAL I INTEGRACIÓ DE PERSONES I MINORIES
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del temari de l'assignatura, la metodologia docent i el sistema d'avaluació.
La docència d’aquesta assignatura té en compte les diferents càrregues temporals de dedicació del professor i els alumnes. La divisió de l’assignatura en 3 crèdits teòrics i 1’5 crèdits pràctics permet desenvolupar una metodologia que contempla un temps de dedicació a les classes presencials (30h) i un altre a les no presencials (15h).
Sessió Magistral Presentació del contingut corresponent als temes del bloc general per part del professor de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Els alumnes hauran d’escollir un dels temes específics corresponents al bloc – B per fer un treball en grup d’exposició a l’aula que es presentarà de forma conjunta amb el professor de l’assignatura.

L’exposició a l’aula es presentarà a partir de seqüències cinematogràfiques de films que siguin representatius del tema específic que es desenvolupa. L’exposició haurà de contemplar l’explicació descriptiva de la problemàtica social estudiada i la proposta d’intervenció sòcioeducativa que promogui la reeducació o reintegració dels col•lectius afectats.
Estudis previs Els estudis previs fan referència a la preparació que haurà de realitzar cada grup per a presentar el tòpic escollit a l'aula.
Metodologies integrades Els alumnes hauran d'assistir al 80% de les classes presencials en les que es desenvoluparà el contingut de l'assignatura corresponent als dos blocs temàtics, tenint en compte les sessions del professor i les exposicions dels grups de treball.