2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  TEORIA I HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ JUVENIL
   Avaluació
  Descripció Pes
Metodologies integrades Per a presentar el contingut de l'assignatura i a fi de poder conèixer el material audio-visual i operístic que es portarà a classe es preveu utilitzar diferents mitjans tecnològics i didàctics. És per això que s'exigeix l'assistència d'un 80% de les sessions programades.
10% de la nota
Proves de Desenvolupament Caldrà presentar un dossier en el que s'inclogui una memòria-resum dels temes tractats a classe.
30% de la nota
Proves de Desenvolupament El professor de l'assignatura presentarà un dossier d'articles i capítols de llibres que analitzen els actuals models juvenils perquè els alumnes facin la recensió d'un d'ells.
30% de la nota
Proves orals Defensa oral en tutoria d'una obra literària vinculada als contexts històrics i juvenils tractats en l'assignatura.
30% de la nota
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els alumnes que no assisteixin a classe hauran de realitzar els següents treballs: 1. Resum dels següents texts (35% de la nota): - FOUCAULT, Michel (1984): “Capítulo V: El verdadero amor” a Historia de la sexualidad. 2- El uso de los placeres. Siglo Veintiuno Editores. Buenos Aires. - FRASCHETTI, Augusto (1996): “El mundo romano” en LEVI, Giovanni i SCHMITT, Jean – Claude (Direc.); (1996): Historia de los jóvenes I. De la Antigüedad a la Edad Moderna. Taurus. Madrid, (pp. 73-116) - MARCHELO-NIZIA, Christiane (1996): “Caballería y courtesiose” en LEVI, Giovanni y SCHMITT, Jean-Claude: Historia de los jóvenes I. De la Antigüedad a la Edad Moderna. Editorial Taurus. Madrid. (pp. 167-214). - SHATUCK, Roger 1998 (2001): “Los placeres de la abstinencia: Mne. De Lafayette y Emily Dickinson” en Conocimiento prohibido. De Prometeo a la pornografía. Editorial Grupo Santillana. Punto de lectura. Madrid, pp. 199-248. - PASSERINI, Luisa (1996): “La juventud, metáfora del cambio social (dos debates sobre los jóvenes en la Italia fascista y en los EE.UU. durante los años cincuenta)” en LEVI, Giovanni y SCHMITT, Jean-Claude (direc.): Historia de los jóvenes II. La Edad Contemporánea. Editorial Santillana, Taurus, S.A. Madrid, (pp. 386-453). - MICHAUD, Eric (1996): “Soldados de una idea: los jóvenes bajo el Tercer Reich” en LEVI, Giovanni y SCHMITT, Jean-Claude (direc.): Historia de los jóvenes II. La Edad Contemporánea. Editorial Santillana, Taurus, S.A. Madrid, (pp. 347-375). 2. Recensió d'un dels texts següents (35% de la nota). - Text de: REGUILLO, Rossana (2000): “Entre la insubmissió i l'obediència. Cossos juvenils i polítiques d'identitat” a FEIXA, Carles i R. SAURA, Joan (eds.): Joves entre dos móns. Moviments juvenils a Europa i a l'Amèrica Llatina. II Fòrum d'Estudis sobre la Joventut. Universitat de Lleida. Secretaria General de la Joventut. Barcelona, (pp. 109-122). - Text de: BREA, José Luis (2001): “Todas las fiestas del futuro: cultura y juventud (S. 21)” en Exit, imagen y cultura, nº 4. Olivares y Asociados, S.L. Madrid. (pp. 114-124). - Text de: BRUCKNER, Pascal (2001): “Unos adultos pequeñitos, muy pequeñitos” en Exit, Imagen y Cultura, nº 4. Olivares y Asociados, S.L. Madrid. (pp. 70-72). - Text de: GILI, Marta (2001): “Pero... tú... ¿quién te has creído que eres?” en Exit, Imagen y Cultura, nº 4. Olivares y Asociados, S.L. Madrid. (pp. 16-26). - Text de: DELGADO, Manuel (2002): “Estética e infamia. De la distinción al estigma en los marcajes culturales de los jóvenes urbanos” a FEIXA, Carles; COSTA, Carmen; PALLARÉS, Joan (eds.): Movimientos juveniles en la Península Ibérica. Graffitis, grifotas, okupas. Editorial Ariel. Barcelona, pp. 115-143. - Text de:GARCÍA CANCLINI, Néstor (2004): “¿Ser diferente es desconectarse?. Sobre las culturas juveniles” en Desiguales, diferentes, desconectados. Mapas de la interculturalidad. Edita Gedisa. Barcelona. - Text de: NILAN, Pam (2004): “Culturas juveniles globales” en Revista de Estudios de Juventud: De las tribus urbanas a las culturas juveniles, nº 64. Instituto de la Juventud (INJUVE). Madrid, (pp.39-48). - Text de: REGUILLO, Rossana (2004): “La performatividad de las culturas juveniles” en Revista de Estudios de Juventud, nº 64. Instituto de la Juventud (INJUVE). Madrid, (pp. 49-56). -Text de: SOLÉ BLANCH, J. (2006): “Microculturas juveniles y nihilismos virtuales” en Revista TEXTOS de la Cibersociedad, nº 9. Temática Variada. Edita el Obervatorio para la cibersociedad. ISSN: 1577-3760. Disponible en: http://www.cibersociedad.net 3. Defensa oral d'una obra literària acordada amb el professor de l'assignatura (30% de la nota).