Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
ECONOMIA DE L'EDUCACIÓ |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ECONOMIA DE L'EDUCACIÓ | Codi | 11152015 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Quart | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer l'epistemologia de la ciència econòmica en funció de la conceptualització de l'Economia de l'Educació. | A1 A2 A3 A6 |
B1 B3 |
C1 C2 C4 |
Analitzar les principals tendències actuals en el pensament econòmic, la seva concepció del valor de l'educació i dels criteris d'interrelació amb l'economia. | A2 A6 A21 |
B3 B4 B8 B14 |
C1 C2 C4 |
Conèixer els orígens i les principals tendències de l'Economia de l'Educació. | A2 A3 A6 |
B3 B4 B8 B14 |
C1 C2 C4 |
Analitzar les funcions, els factors que intervenen i els efectes de l'educació com a inversió social i econòmica, en el context del creixement econòmic i el desenvolupament comunitari. | A6 A8 A9 A12 A13 A21 |
B3 B4 B9 B13 |
C2 C5 |
Analitzar la teoria del capital humà i les visions crítiques i altres teories relacionades. | A6 A12 A21 |
B3 B4 |
C1 C2 C4 C5 |
Situar l'economia de l'educació i la planificació educativa, en el context de les polítiques i els nous reptes educatius, socioeconòmics i laborals del S. XXI a Europa, Espanya, Catalunya i l'àmbit local, i reflexionar sobre els models i les paradoxes del finançament de l'educació. | A1 A2 A6 A13 A21 |
B1 B3 B5 B6 B11 B14 |
C1 C4 C5 |
Conèixer els processos d'organització i gestió econòmica dels centres, les entitats i les activitats educatives. | A2 A4 A8 A12 A13 |
B3 B4 B7 B10 B11 |
C2 C5 |
Dissenyar una activitat educativa i els procediments per a la seva implementació i gestió econòmica, d'acord amb els criteris de l'Economia de l'Educació i utilitzant les eines tècniques i tecnològiques necessàries per assolir una eficaç planificació, organització, gestió i avaluació. | A8 A9 A13 A14 A17 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A27 |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 |
C1 C2 C3 C4 C5 |
Valorar les funcions i la necessitat de la tasca i les aportacions dels pedagogs en els àmbits econòmics de l'educació i en el disseny, planificació, organització, gestió i avaluació dels processos educatius. | A1 A2 A8 |
B6 B7 B8 B13 B14 B15 B16 B17 |
C1 C2 C3 C4 C5 |