2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Pedagogia (2002)
 Assignatures
  ANÀLISIS D'INVESTIGACIONS EDUCATIVES
   Continguts
Tema Subtema
Bloc 1. Base conceptual. Introducció a la Investigació Educativa. Mètode, metodologia i tècniques d´investigació
Algunes classificacions sobre les diverses formes d’ investigació.
Investigació educativa. Tradicions i tendències actuals. Indicadors per a l´anàlisi crítica de la
investigació educativa.
Què hem d´investigar. Els temes emergents.
Bloc 2. El procés d´investigació i les diferències segons els paradigmes. Comparació entre els mètodes quantitatiu i qualitatiu.
Bloc 3. La metodologia quantitativa. Característiques i modalitats) Tècniques fonamentals de recollida i anàlisi de dades qualitatives.
La construcció d’un objecte d’estudi: conceptualització, operativització de conceptes, retorn als conceptes
L’enquesta per qüestionari Definició i característiques,Etapes de l’enquesta,Elaboració del qüestionari, Variables sociodemogràfiques, Tècniques projectives, Ordre dels temes, Formulació de les preguntes
Classes de dades i escales de mesura, preparació i codificació de la dada, la matriu de dades. Introducció al paquet estadístic SPSS.
Tipologia d’ anàlisis
Bloc 4. La metodologia qualitativa. (Característiques i modalitats) orientada a la interpretació i la comprensió
Investigació etnogràfica
Investigació etnometodològica
Interaccionisme – simbòlic
L´estudi de casos
orientada a la presa de decisions i el canvi
L´investigació acció
L´investigació avaluativa
La revisió de polítiques
Introducció al programa d’ anàlisi i interpretació de dades qualitatives NUDIST.

Tècniques fonamentals de recollida i anàlisi de dades qualitatives
L´observació
Metodologia observacional
Tècniques de registre
La selecció d´unitats d´anàlisi
El questionari i l´entrevista en profunditat
Conceptes
Tipologies
Qualitat
El diseny d´una investigació descriptiva d´enquesta o entrevista
Bloc 5. L´informe d´investigació.