Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
ADAPTACIONS CURRICULARS |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ADAPTACIONS CURRICULARS | Codi | 11152231 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Prendre consciència de la importància d'una acció educativa diferenciada, en funció de les característiques de l'alumnat. - Conèixer i comparar les diferents formes d'actuació emprades en la resposta a la diversitat de l'alumnat, identificant els aspectes positius i les possibilitats d'aplicació i d'adaptació a altres realitats. Desenvolupar una actitud reflexiva i crítica, davant les situacions d'ensenyament-aprenentatge, en un marc obert a la diversitat. Analitzar les mesures que es proposen des del sistema educatiu, per tal d'atendre la diversitat de l'alumnat. Conèixer els serveis especialitzats que exerceixen funcions de suport en l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials, comptant amb la seva implicació en el tractament de casos. Cooperar amb d'altres professionals especialitzats per tal de donar resposta a les necessitats educatives de l'alumnat. Valorar el compromís, la coresponsabilitat i la coordinació entre els agents educatius, socials i comunitaris, com a elements indispensables en una adequada atenció a la diversitat de l'alumnat. Determinar els elements curriculars objecte d'adaptacions i modificacions. Dissenyar adaptacions curriculars. Valorar, comparar i exposar informacions, propostes i projectes relatius a aquest àmbit, amb la finalitat d'obtenir una visió àmplia que permeti optimitzar les actuacions en el camp de l'escola inclusiva. | A8 A25 |
B1 B5 B11 |
C5 |
A3 A7 A9 |
B1 B5 B9 B11 |
C3 C5 |
|
Diferenciar entre modificació - adaptació del currículum. Identificar i revisar els trets característics de l'adaptació curricular individualitzada (ACI), els elements que la composen i les fases en la seva elaboració. Entendre i valorar l'ACI com una eina de comunicació interprofessional, que crea oportunitats per millorar la nostra feina i per aprendre a treballar amb altres professionals Contribuir a la transferència dels coneixements adquirits a la seva pràctica quotidiana del treball a l'aula Assolir i aplicar els coneixements i els recursos necessaris per poder dissenyar i desenvolupar intervencions educatives i propostes de millora respectuoses amb la diversitat Saber integrar la informació dels continguts teòrics i pràctics en la resolució de determinats supòsits. Reflexionar, conèixer i analitzar diferents tipus d'adaptacions curriculars i facilitar elements d'anàlisi per la seva aplicació en diversos contextos educatius. Analitzar les mesures que es proposen des del sistema educatiu, per tal d'atendre la diversitat de l'alumnat. Facilitar recursos i estratègies que possibiliten la realització d'una adaptació curricular. | A8 |
B1 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B13 |
C5 |