2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  PSICOLOGIA FISIOLÒGICA
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer, compendre i explicar el concepte de Psicologia Fisiològica i diferenciar-la d'altres disciplines dintre el marc general de la Psicobiologia. A2
A10
2. Conèixer, compendre i explicar les principals característiques dels estímuls capaços d'estimular els diferents sistemes sensorials; les vies a través de les quals es transmet la informació sensorial; els diferents processos de transducció pels quals la informació sensorial s'acaba transformant en potencials d'acció en les neurones i les característiques bàsiques de la codificació de la informació sensorial A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
3. Conèixer, compendre i explicar com es produeix la contracció muscular i com funcionen els receptors sensorials que integren el sistema motor així com el control reflex i cortical del moviment. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
4. Conèixer, compendre i explicar el concepte d'homeòstasi i els mecanismes conductuals, fisiològics i neurals de control de la fam i la set (la regulació de l'equilibri energètic i de fluids), així com els principals trastorns de la conducta alimentària. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
5. Conèixer, compendre i explicar les principals característiques i tipus de ritmes biològics; les bases neurofisiològiques i neuroquímiques i neuroendocrins del cicle son/ vigília i els principals trastorns del son. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
6. Conèixer, compendre i explicar el procés de desenvolupament sexual en l'ésser humà; el control hormonal i neural de la conducta sexual en animals i humans i les bases biològiques de la conducta parental. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
7. Conèixer, compendre i explicar el concepte d'agressió i els diferents tipus de conducta agressiva; les bases genètiques, neuroendocrinas, neuroquímicas i neuroanatómicas de la conducta agressiva en animals i humans. A2
A3
A4
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
8. Conèixer, compendre i explicar les diferents teories sobre l'emoció que s'han anat formulant al llarg del temps; el concepte d'emoció i la seva relació amb la motivació. Així com la neuroanatoamia de les emocions i els sentiments i el mecanisme de reconeixement i expressió de les emocions A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
9. Conèixer, compendre i explicar el concepte de reforç; els sistemes neurales de recompensa que subjeuen tant en les conductes motivades naturals com a les conductes addictives. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
10. Conèixer, compendre i explicar els conceptes d'aprenentatge i memòria, les fases de la memòria segons la seva durada temporal, els processos de codificació, consolidació, recuperació, re- consolidació i oblit; els diferents tipus d'aprenentatge i memòria explícits i implícits; les bases neuroanatómicas i neuroquímicas de la memòria i les bases cel·lulars i moleculars d'aprenentatges com la habituación i la sensibilització o l'aprenentatge associatiu en animals simples A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
11. Conèixer, compendre i explicar el concepte de plasticitat nerviosa, potenciació i depressió a llarg termini A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
12. Conèixer, compendre i explicar les bases neurobiológicas del llenguatge així com els principals models neurales del llenguatge que s'han anat elaborant al llarg del temps i els principals trastorns del llenguatge oral i escrit així com de la prosodia. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
13. Conèixer, compendre i explicar l’anatomia i funció dels lòbuls frontals ; les funcions executives: l'atenció, la planificació, el raonament i el pensament i les principals síndromes frontals. A2
A3
A4
A7
A11
A19
B2
B7
B14
B18
B21
C3
C5
1. Sintetitzar, transferir, utilitzar i verificar la informació adquirida a l’assignatura A2
A3
A4
A7
B1
B2
B3
B7
B9
B14
B21
B30
C3
C5
2. Conèixer i aplicar diferents tècniques de registre d'activitat elèctrica: polígraf i PowerLab A4
A11
A19
B3
B14
C5
3. Observar i comparar les diferències individuals A2
A4
A11
A19
B2
B3
B5
B14
C5
4. Realitzar una exploració neurológica bàsica A2
A3
A4
A7
B2
B4
B7
B30
C5
5. Conèixer i utilitzar les principals fonts bibliogràfiques de la Psicobiología A11
A19
B1
B2
B3
B4
B7
B14
B17
B18
B21
B27
B29
B30
B31
C2
C5
6. Disenyar i dur a terme un experiment A4
B2
B3
B5
B14
B30
C5
7. Conèixer i aplicar diferents instruments d’avaluació de la conducta i els procesos mentals: TRVB, Figura complexa de Rey, Mini-mental test de Folstein A8
A16
B2
B3
B4
B19
B24
B30
C3
C5
8. Elaborar i exposar treballs científics A11
A19
B1
B2
B3
B5
B14
B27
B29
B30
C1
C3
C5
9. Elaborar informes clínics A8
A16
B2
B3
B4
B30
C5
1. Col·laborar amb els companys i implicar-se en el treball en equip B2
B3
B5
B9
B14
B17
B30
C1
C3
C5
2. Reflexionar i pensar críticament sobre els diferents aspectes que tracta l’assignatura B1
B2
B3
B5
B6
B14
B30
C3
C5
3. Assumir la seva responsabilitat sobre el material utilitzat a les classes B27
5. Valorar l’interés de l’assignatura en el conjunt de la licenciatura B1
B2
B3
B5
B14
B30
C3
C5
6. Respectar als altres en les seves opinions i plantejaments B1
B2
B3
B5
B7
C3
C5
7. Interessar-se per la investigació els temes científics B1
B2
B3
B13
B14
B30
C1
C3
C5