Psicologia (2002) |
Assignatures |
PSICOLOGIA FISIOLÒGICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | PSICOLOGIA FISIOLÒGICA | Codi | 11161009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
9 | 6 | 3 | Troncal | Segon | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Conèixer, compendre i explicar el concepte de Psicologia Fisiològica i diferenciar-la d'altres disciplines dintre el marc general de la Psicobiologia. | A2 A10 |
||
2. Conèixer, compendre i explicar les principals característiques dels estímuls capaços d'estimular els diferents sistemes sensorials; les vies a través de les quals es transmet la informació sensorial; els diferents processos de transducció pels quals la informació sensorial s'acaba transformant en potencials d'acció en les neurones i les característiques bàsiques de la codificació de la informació sensorial | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
3. Conèixer, compendre i explicar com es produeix la contracció muscular i com funcionen els receptors sensorials que integren el sistema motor així com el control reflex i cortical del moviment. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
4. Conèixer, compendre i explicar el concepte d'homeòstasi i els mecanismes conductuals, fisiològics i neurals de control de la fam i la set (la regulació de l'equilibri energètic i de fluids), així com els principals trastorns de la conducta alimentària. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
5. Conèixer, compendre i explicar les principals característiques i tipus de ritmes biològics; les bases neurofisiològiques i neuroquímiques i neuroendocrins del cicle son/ vigília i els principals trastorns del son. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
6. Conèixer, compendre i explicar el procés de desenvolupament sexual en l'ésser humà; el control hormonal i neural de la conducta sexual en animals i humans i les bases biològiques de la conducta parental. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
7. Conèixer, compendre i explicar el concepte d'agressió i els diferents tipus de conducta agressiva; les bases genètiques, neuroendocrinas, neuroquímicas i neuroanatómicas de la conducta agressiva en animals i humans. | A2 A3 A4 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
8. Conèixer, compendre i explicar les diferents teories sobre l'emoció que s'han anat formulant al llarg del temps; el concepte d'emoció i la seva relació amb la motivació. Així com la neuroanatoamia de les emocions i els sentiments i el mecanisme de reconeixement i expressió de les emocions | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
9. Conèixer, compendre i explicar el concepte de reforç; els sistemes neurales de recompensa que subjeuen tant en les conductes motivades naturals com a les conductes addictives. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
10. Conèixer, compendre i explicar els conceptes d'aprenentatge i memòria, les fases de la memòria segons la seva durada temporal, els processos de codificació, consolidació, recuperació, re- consolidació i oblit; els diferents tipus d'aprenentatge i memòria explícits i implícits; les bases neuroanatómicas i neuroquímicas de la memòria i les bases cel·lulars i moleculars d'aprenentatges com la habituación i la sensibilització o l'aprenentatge associatiu en animals simples | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
11. Conèixer, compendre i explicar el concepte de plasticitat nerviosa, potenciació i depressió a llarg termini | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
12. Conèixer, compendre i explicar les bases neurobiológicas del llenguatge així com els principals models neurales del llenguatge que s'han anat elaborant al llarg del temps i els principals trastorns del llenguatge oral i escrit així com de la prosodia. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
13. Conèixer, compendre i explicar l’anatomia i funció dels lòbuls frontals ; les funcions executives: l'atenció, la planificació, el raonament i el pensament i les principals síndromes frontals. | A2 A3 A4 A7 A11 A19 |
B2 B7 B14 B18 B21 |
C3 C5 |
1. Sintetitzar, transferir, utilitzar i verificar la informació adquirida a l’assignatura | A2 A3 A4 A7 |
B1 B2 B3 B7 B9 B14 B21 B30 |
C3 C5 |
2. Conèixer i aplicar diferents tècniques de registre d'activitat elèctrica: polígraf i PowerLab | A4 A11 A19 |
B3 B14 |
C5 |
3. Observar i comparar les diferències individuals | A2 A4 A11 A19 |
B2 B3 B5 B14 |
C5 |
4. Realitzar una exploració neurológica bàsica | A2 A3 A4 A7 |
B2 B4 B7 B30 |
C5 |
5. Conèixer i utilitzar les principals fonts bibliogràfiques de la Psicobiología | A11 A19 |
B1 B2 B3 B4 B7 B14 B17 B18 B21 B27 B29 B30 B31 |
C2 C5 |
6. Disenyar i dur a terme un experiment | A4 |
B2 B3 B5 B14 B30 |
C5 |
7. Conèixer i aplicar diferents instruments d’avaluació de la conducta i els procesos mentals: TRVB, Figura complexa de Rey, Mini-mental test de Folstein | A8 A16 |
B2 B3 B4 B19 B24 B30 |
C3 C5 |
8. Elaborar i exposar treballs científics | A11 A19 |
B1 B2 B3 B5 B14 B27 B29 B30 |
C1 C3 C5 |
9. Elaborar informes clínics | A8 A16 |
B2 B3 B4 B30 |
C5 |
1. Col·laborar amb els companys i implicar-se en el treball en equip | B2 B3 B5 B9 B14 B17 B30 |
C1 C3 C5 |
|
2. Reflexionar i pensar críticament sobre els diferents aspectes que tracta l’assignatura | B1 B2 B3 B5 B6 B14 B30 |
C3 C5 |
|
3. Assumir la seva responsabilitat sobre el material utilitzat a les classes | B27 |
||
5. Valorar l’interés de l’assignatura en el conjunt de la licenciatura | B1 B2 B3 B5 B14 B30 |
C3 C5 |
|
6. Respectar als altres en les seves opinions i plantejaments | B1 B2 B3 B5 B7 |
C3 C5 |
|
7. Interessar-se per la investigació els temes científics | B1 B2 B3 B13 B14 B30 |
C1 C3 C5 |