Objectius |
Competències |
Objectius:
1. Aproximar-se al marc teòric i metodològic de la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda.
2. Conèixer els principis i estratègies bàsiques d’intervenció en la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda.
3. Vivenciar, a nivell personal i en grup, situacions relacionades amb els conceptes centrals de la pràctica psicomotriu.
4. Prendre consciència de les actituds pròpies i els límits personals en relació a l’escolta, l’empatia tònica, l’expressivitat psicomotriu, la seguretat, la llei i aspectes vinculats a l’inconscient. A partir de l’escolta d’un mateix, potenciar l’escolta de l’altre.
5. Reflexionar, a partir de situacions pràctiques, sobre les actituds del psicomotricista en la relació educativa i d’ajuda.
|
|
|
|
Comprendre significativament el concepte de desenvolupament psicomotriu |
|
|
|
Integrar les dades aportades des d'aquesta disciplina en una perspectiva global del desenvolupament infantil |
|
|
|
Comprendre significativament els diferents continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona |
|
|
|
Iniciar-se en la dimensió aplicada de la psicomotricitat |
|
|
|
Saber identificar activitats psicomotrius |
|
|
|
Saber dissenyar activitats psicomotrius per a nens |
|
|
|
Desenvolupar competències pel treball autònom |
|
|
|
Desenvolupar competències pel treball en equip |
|
|
|
Vivenciar, a nivell pràctic, la pròpia totalitat corporal i er conscients aspectes del propi psiquisme |
|
|
|
Desenvolupar una actitud d'empatia, respecte, disponibilitat i escolta cap els companys |
|
|
|
Aproximar-se al marc teòric i metodològic de la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda. |
|
|
|
Conèixer els principis i estratègies bàsiques d’intervenció en la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda. |
|
|
|
Conèixer les eines d’avaluació i observació en psicomotricitat |
|
|
|
Reflexionar, a partir de situacions pràctiques, sobre les actituds del psicomotricista en la relació educativa i d’ajuda. |
|
|
|
Preparar adecuadament una sessió de psicomotricitat educativa |
|
|
|
Reconèixer les activitats psicomotrius que es treballen en una sessió de psicomotricitat, així com les estratègies, els espais i els temps. |
|
|
|
Vivenciar, a nivell personal i en grup, situacions relacionades amb els conceptes centrals de la pràctica psicomotriu. |
|
|
|
Prendre consciència de les actituds pròpies i els límits personals en relació a l’escolta, l’empatia tònica, l’expressivitat psicomotriu, la seguretat, la llei i aspectes vinculats a l’inconscient. A partir de l’escolta d’un mateix, potenciar l’escolta de l’altre. |
|
|
|