2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ PSICOMOTRIU
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Objectius: 1. Aproximar-se al marc teòric i metodològic de la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda. 2. Conèixer els principis i estratègies bàsiques d’intervenció en la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda. 3. Vivenciar, a nivell personal i en grup, situacions relacionades amb els conceptes centrals de la pràctica psicomotriu. 4. Prendre consciència de les actituds pròpies i els límits personals en relació a l’escolta, l’empatia tònica, l’expressivitat psicomotriu, la seguretat, la llei i aspectes vinculats a l’inconscient. A partir de l’escolta d’un mateix, potenciar l’escolta de l’altre. 5. Reflexionar, a partir de situacions pràctiques, sobre les actituds del psicomotricista en la relació educativa i d’ajuda.
Comprendre significativament el concepte de desenvolupament psicomotriu
Integrar les dades aportades des d'aquesta disciplina en una perspectiva global del desenvolupament infantil
Comprendre significativament els diferents continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona
Iniciar-se en la dimensió aplicada de la psicomotricitat
Saber identificar activitats psicomotrius
Saber dissenyar activitats psicomotrius per a nens
Desenvolupar competències pel treball autònom
Desenvolupar competències pel treball en equip
Vivenciar, a nivell pràctic, la pròpia totalitat corporal i er conscients aspectes del propi psiquisme
Desenvolupar una actitud d'empatia, respecte, disponibilitat i escolta cap els companys
Aproximar-se al marc teòric i metodològic de la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda.
Conèixer els principis i estratègies bàsiques d’intervenció en la pràctica psicomotriu educativa i d’ajuda.
Conèixer les eines d’avaluació i observació en psicomotricitat
Reflexionar, a partir de situacions pràctiques, sobre les actituds del psicomotricista en la relació educativa i d’ajuda.
Preparar adecuadament una sessió de psicomotricitat educativa
Reconèixer les activitats psicomotrius que es treballen en una sessió de psicomotricitat, així com les estratègies, els espais i els temps.
Vivenciar, a nivell personal i en grup, situacions relacionades amb els conceptes centrals de la pràctica psicomotriu.
Prendre consciència de les actituds pròpies i els límits personals en relació a l’escolta, l’empatia tònica, l’expressivitat psicomotriu, la seguretat, la llei i aspectes vinculats a l’inconscient. A partir de l’escolta d’un mateix, potenciar l’escolta de l’altre.