2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia (2002)
 Assignatures
  PRÀCTICUM
   Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es recomana consultar el web http://www.fcep.urv.cat/ apartat Pràcticum. Normativa General de Pràcticum i Normativa del Pràcticum de l'Ensenyament de Psicologia.

Tanmateix, l'avaluació del Pràcticum de l'alumne/a es farà a partir de:

a)Valoració per part del tutor/a del centre: omplint el Full d'avaluació del període de Pràcticum de Psicologia de l'alumne/a (veure annex 2).

b)Avaluació de la memòria de pràctiques per part del tutor/a acadèmic i de centre: la memòria de pràctiques ha de ser una descripció i anàlisi de la informació, experiències i vivències de l'estudiant des de l'inici del període de pràctiques. Pot estructurar?se en els apartats següents (són orientacions a partir de les quals cada tutor farà la seva proposta segons les característiques del centre al qual vagi l'aumne/a):

1)Descripció de les característiques del centre en el qual s'han dut a terme les pràctiques:

•Descripció general (Marc legal que regula l'organització, Ubicació i entorn sòcio?cultural, Espai intern, Organigrama, etc.)

•Característiques especifiques(Objectius generals del centre, Professionals del centre,Tipus de problemàtiques que es tracten (població atesa), Marc teòric en el qual s'emmarquen les intervencions dels professionals del centre, Tècniques d'intervenció utilitzades, Recursos amb què es compta, tècniques, instruments, etc.)

En el cas del Pràcticum de recerca, el tutor/a proporcionarà les indicacions específiques en cada cas

2)Descripció del treball de l'alumne/a:

•Pla de treball de l'alumne/a acordat pels tutors/es
•Explicació sobre el procés de coordinació amb els tutors/es: reunions mantingudes, intercanvi d'informació, etc.

•Informe de les activitats desenvolupades: en funció del tipus de centre al qual hagi acudit l'alumne descriurà els instruments i les tècniques utilitzades, la tècnica d'intervenció utilitzada, la participació en sessions de treball, etc. Serà una descripció de tot el seu treball en aquell centre.

3)Reflexió i crítica personal de la seva pròpia tasca al centre:

L'avaluació tindrà en compte tant aspectes del contingut formal de la memòria i les pràctiques com aspectes actitudinals de l'aumne/a envers aquestes següint els següents criteris:

1.Full d'avaluació del període de pràcticum (tutor/a de centre): 25% de la qualificació final de l'assignatura de Pràcticum
2.Memòria de pràctiques (tutors/es acadèmic i de centre): 75% de la qualificació final de l'assignatura de Pràcticum (aquesta part sortirà de la mitjana de cadascuna de les qualificacions de la memòria assignades per cadascun dels tutors)

L'alumne/a que no ha complert amb la totalitat de les activitats del pla de treball, serà suspès i haurà de repetir l'assignatura de Pràcticum el curs següent. Els alumnes que han fet les activitats previstes en el pla de treball i no hagin lliurat la memòria corresponent quedaran tamb suspesos, però podran presentar la memòria en la segona convocatòria.