2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Psicopedagogia (2003)
 Assignatures
  DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació programa
Sessió Magistral Exposició continguts de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició individual del treball de diagnòstic.
Debats Temes d'actualitat en relació als continguts del programa. Comentar algun cas concret.
Treballs Exploració d’un/a nen/a, i l’elaboració d’un diagnòstic psicopedagògic, amb l’aplicació d’ alguns dels instruments i tècniques diagnòstiques (com a mínim dos).
Les pautes a seguir serien les següents:
- Recollida preliminar d’informació (per això s’establira un periode de temps de pràctica no presencial). El procés ha de començar per una demanda en la qual es planteja un problema i per la qual cosa, necessitem reunir el màxim d'informació possible.
- Contextualització: situarem la demanda en un context escolar específic i definirem els contextos que contribueixen a l'aparició del problema.
- Elaboració d'objectius i/o hipòtesis, a partir de la informació aconseguida que ens portarà a una presa de decisions.
- Selecció i utització d'instruments: utilització de tots els instruments necessaris: observació, entrevista, qüestionaris, proves, registres...
- Interpretació dels resultats
- Conclussions (establir un diagnòstic) i apuntar una possible intervenció. Elaborar un informe escrit.
 
La data màxima d’entrega del treball serà l'últim dia de classe.
El treball serà individual
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Presentació i resolució de casos pràctics