Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ | Codi | 11172001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació programa |
Sessió Magistral | Exposició continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions | Exposició individual del treball de diagnòstic. |
Debats | Temes d'actualitat en relació als continguts del programa. Comentar algun cas concret. |
Treballs | Exploració d’un/a nen/a, i l’elaboració d’un diagnòstic psicopedagògic, amb l’aplicació d’ alguns dels instruments i tècniques diagnòstiques (com a mínim dos). Les pautes a seguir serien les següents: - Recollida preliminar d’informació (per això s’establira un periode de temps de pràctica no presencial). El procés ha de començar per una demanda en la qual es planteja un problema i per la qual cosa, necessitem reunir el màxim d'informació possible. - Contextualització: situarem la demanda en un context escolar específic i definirem els contextos que contribueixen a l'aparició del problema. - Elaboració d'objectius i/o hipòtesis, a partir de la informació aconseguida que ens portarà a una presa de decisions. - Selecció i utització d'instruments: utilització de tots els instruments necessaris: observació, entrevista, qüestionaris, proves, registres... - Interpretació dels resultats - Conclussions (establir un diagnòstic) i apuntar una possible intervenció. Elaborar un informe escrit. La data màxima d’entrega del treball serà l'últim dia de classe. El treball serà individual |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Presentació i resolució de casos pràctics |