Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
ADAPTACIONS CURRICULARS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | ADAPTACIONS CURRICULARS | Codi | 11172201 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
- Les diferències individuals i l'atenció a la diversitat en l'aprenentatge escolar. | - Aspectes de la diversitat en les condicions personals de l'alumnat. - Naturalesa i àmbits de la diversitat de l'alumnat. - Estratègies bàsiques en la resposta educativa a la diversitat. |
- L'atenció a les necessitats educatives de l'alumnat en l'organització general dels centres. | - Prioritats generals - L'acció tutorial - L'atenció a la diversitat - L'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials -L'atenció a l'alumnat nouvingut - Estratègies institucionals d'atenció a la diversitat a l'ESO: aspectes curriculars, organitzatius i de funcionament. |
- L'adequació curricular com a resposta a les necessitats educatives especials. | - L'atenció a la diversitat en els documents curriculars. -Les modificacions del currículum: . Tipus de modificacions . Procediments de sol·licitud . Professionals que hi intervenen . Avaluació i modificacions - L'adequació curricular i la programació d'aula. |
- Els temes prioritaris en l'atenció a la diversitat. | Sobre l'atenció a la diversitat - i l'assoliment dels aprenentatges instrumentals bàsics a l'educació primària. - i el trànsit de l'educació primària a l'educació secundària obligatòria. - i el perfil i composició de l'alumnat en els centres educatius al termini de l'ESO. - en el cas de l'alumnat d'incorporació tardana (sense escolaritzar o amb una escolarització prèvia deficient). -en el cas de l'alumnat amb trastorns comportamentals greus, conductes asocials i agressivitat i rebuig escolar. - Sobre els seveis de suport i assessorament al professorat especialitzats en l'atenció a la diversitat: cobertura, funcions i coordinació. |
- La integració de l'alumnat nouvingut en el centre escolar ordinari. | - Les polítiques educatives en relació a l'alumnat nouvingut. - Els plans educatius d'entorn i les aules d'acollida. - Tipologia de l'alumnat d'incorporació tardana. - Aspectes clau de l'acollida. - L'adaptació social de l'alumnat d'incorporació tardana al centre i a l'entorn. - Estratègies per adaptar el currículum a les classes ordinàries. - Criteris per diversificar el treball a les classes. |
- Els recursos materials | - Els recursos proposats pel Departament d'Educació. - Els recursos editats. - Els recursos relacionats amb les TIC. - Criteris per a la selecció de recursos. |