2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Psicopedagogia (2003)
 Assignatures
  PSICOLOGIA DE LA SUPERDOTACIÓ
   Competències
Codi  
A3 Conèixer els processos, estratègies i mecanismes de desenvolupament i aprenentatge de les persones al llarg de la seva vida.
A4 Conèixer la diversitat dels processos cognitius, emocionals i afectius en els que es sustenta l’aprenentatge.
A5 Definir, analitzar el seu context i diagnosticar les necessitats educatives de les persones basant-se en diferents instruments i tècniques.
A6 Identificar situacions que requereixin ser derivades a serveis educatius especialitzats.
A7 Conèixer processos d’ensenyament-aprenentatge innovadors que serveixin per atendre la diversitat i les necessitats educatives especials.
A9 Conèixer els models teòrics i les disposicions legals vigents que estiguin relacionades amb el desenvolupament professional i els estats de transició al llarg de la vida.
A10 Conèixer els principals models per dissenyar i implementar l’avaluació de programes i intervencions psicopedagògiques.
A11 Conèixer els principis i metodologies de la investigació en l’àmbit psicopedagògic.
A13 Activar estratègies de diagnòstic per facilitar el coneixement de les persones i dissenyar i desenvolupar les intervencions psicopedagògiques.
A14 Activar estratègies d’assessoria docent per afavorir l’atenció a la diversitat, així com la innovació, disseny i desenvolupament curricular.
A15 Utilitzar les metodologies d’investigació, recollida, anàlisi, interpretació i difusió de resultats aplicables a l’àmbit psicopedagògic.
A16 Integrar, incorporar i ajustar els resultats de la investigació en la pràctica educativa.
A17 Tutoritzar, en l’àmbit personal i grupal, a l’alumnat en el desenvolupament de la seva trajectòria personal, educativa i professional.
A18 Informar, ajudar i motivar a l'alumnat per a la seva participació en les institucions.
A19 Orientar la les famílies sobre el desenvolupament i els progressos educatius dels seus fills.
A20 Planificar, dissenyar i implementar programes i intervencions relacionades amb l'àmbit educatiu que incideixin en el millor funcionament de l'organització.
A25 Orientar a les persones que el requireixen en la prevenció i resolució de conflictes personals, familiars i socials.
A27 Organitzar i gestionar serveis d'orientació educativa, personal i professional.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B5 Treballar de forma col·laborativa
B9 Capacitat d’anàlisi i síntesi
B10 Organització i planificació
B11 Gestió de la informació
B12 Capacitat de presa de decisions
B14 Reconeixement i respecte a la diversitat i multiculturalitat
B16 Adaptació a situacions noves