2007_08
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Psicopedagogia (2003)
 Competències


Tipus A Codi Competències Específiques
  A1 Conèixer i valorar críticament el sistema educatiu espanyol i europeu, així com el funcionament de les organitzacions educatives que ho integren, potenciant les funcions d'assessorament, suprevisió i innovació.
  A2 Conèixer els sistemes socials, institucionals i comunitaris que incideixen en procés socialitzador i educatiu.
  A3 Conèixer els processos, estratègies i mecanismes de desenvolupament i aprenentatge de les persones al llarg de la seva vida.
  A4 Conèixer la diversitat dels processos cognitius, emocionals i afectius en els que es sustenta l’aprenentatge.
  A5 Definir, analitzar el seu context i diagnosticar les necessitats educatives de les persones basant-se en diferents instruments i tècniques.
  A6 Identificar situacions que requereixin ser derivades a serveis educatius especialitzats.
  A7 Conèixer processos d’ensenyament-aprenentatge innovadors que serveixin per atendre la diversitat i les necessitats educatives especials.
  A8 Conèixer models teòrics que justifiquin i orientin el disseny, desenvolupament i innovació curricular.
  A9 Conèixer els models teòrics i les disposicions legals vigents que estiguin relacionades amb el desenvolupament professional i els estats de transició al llarg de la vida.
  A10 Conèixer els principals models per dissenyar i implementar l’avaluació de programes i intervencions psicopedagògiques.
  A11 Conèixer els principis i metodologies de la investigació en l’àmbit psicopedagògic.
  A12 Planificar, coordinar i liderar reunions i grups de treball.
  A13 Activar estratègies de diagnòstic per facilitar el coneixement de les persones i dissenyar i desenvolupar les intervencions psicopedagògiques.
  A14 Activar estratègies d’assessoria docent per afavorir l’atenció a la diversitat, així com la innovació, disseny i desenvolupament curricular.
  A15 Utilitzar les metodologies d’investigació, recollida, anàlisi, interpretació i difusió de resultats aplicables a l’àmbit psicopedagògic.
  A16 Integrar, incorporar i ajustar els resultats de la investigació en la pràctica educativa.
  A17 Tutoritzar, en l’àmbit personal i grupal, a l’alumnat en el desenvolupament de la seva trajectòria personal, educativa i professional.
  A18 Informar, ajudar i motivar a l'alumnat per a la seva participació en les institucions.
  A19 Orientar la les famílies sobre el desenvolupament i els progressos educatius dels seus fills.
  A20 Planificar, dissenyar i implementar programes i intervencions relacionades amb l'àmbit educatiu que incideixin en el millor funcionament de l'organització.
  A21 Ajudar a les persones a la seva autoformació per a que desenvolupin íntegrament la seva personalitat, definint els seus objectius i metes i identificant les seves estratègies per aconseguir-les.
  A22 Utilizar els recursos destinats a l'orientació professional, especialment els dissenyats per a grups específics (immigrants, grups ètnics i població en risc social).
  A23 Ajudar a les persones a accedir i utilitzar la informació educativa i ocupacional que els permeti contactar amb institucions contractants i centres formatius per conèixer les oportunitats laborals disponibles.
  A24 Seleccionar a les persones adequades per desenvolupar un lloc de treball i assessorar-les durant la seva vida laboral.
  A25 Orientar a les persones que el requireixen en la prevenció i resolució de conflictes personals, familiars i socials.
  A26 Avaluar programes d'innovació i intervenció en l'àmbit psicopedagògic.
  A27 Organitzar i gestionar serveis d'orientació educativa, personal i professional.
  A28 Treballar amb la comunitat per dissenyar, desenvolupar i avaluar plans d'acció que potenciin la millora econòmica, social, educativa i laboral.
  A29 Conèixer la forma d'actuar en situacions de conflicte mitjançant l'activació d'estratègies de mediació i diàleg.
Tipus B Codi Competències Transversals
  B1 Aprendre a aprendre
  B2 Resoldre problemes de forma efectiva
  B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
  B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
  B5 Treballar de forma col·laborativa
  B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
  B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
  B8 Sesibilitzar-se amb els temes vinculats amb el medi ambient
  B9 Capacitat d’anàlisi i síntesi
  B10 Organització i planificació
  B11 Gestió de la informació
  B12 Capacitat de presa de decisions
  B13 Capacitat d'autocrítica
  B14 Reconeixement i respecte a la diversitat i multiculturalitat
  B15 Habilitats interpersonals
  B16 Adaptació a situacions noves
  B17 Lideratge
Tipus C Codi Competències Nuclears
  C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
  C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
  C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
  C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
  C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia