2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  PRACTICUM I
   Continguts
Tema Subtema
El procés d’ensenyament-aprenentatge i la seva posada en pràctica a l’escola. - El PEC i el PCC a l’escola
- Organització i funcionament d’un o diferents cicle/s
- La dinàmica de diferents aules de l’escola
- L’observació com a sistema de recollida d’informació
- El material didàctic, el material tècnic i el material informàtic a l’escola
Referent al centre educatiu - Trets d’identitat
- Projecte educatiu de centre
- Organigrama
- Òrgans de gestió i coordinació
- Consell escolar
- Claustre
- Equip directiu
- Òrgans col.legiats i unipersonals
- Altres càrrecs
- Documents que regeixen la vida del centre
- Programació general del centre
- Projecte lingüístic
- Pla d’acció tutorial
- Pla d’acollida
- Reglament de règim interior
- Programacions didàctiques
- Atenció a les necessitats educatives de l’alumnat
- Atenció a la diversitat
- Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials
- Atenció a l’alumnat nouvingut
- Recursos organitzatius i metodològics
- Agrupaments
- Treball per racons
- Tallers
- Treball per projectes
- Grups cooperatius
- Aules obertes
- Unitats d’escolarització compartida
- La convivència al centre
- Drets i deures de l’alumnat
- Prevenció i gestió de conflictes
- Assistència i seguiment de l’absentisme de l’alumnat
- Avaluació de centre
- El mestre o professor, la mestra o professora
- Funció docent
- Funció tutorial
- Relació amb les famílies
- Formació permanent
- Recursos organitzatius i metodològics
- Agrupaments
- Treball per racons
- Tallers
- Treball per projectes
- Grups cooperatius
- Aules obertes
- Unitats d’escolarització compartida
- La convivència al centre
- Drets i deures de l’alumnat
- Prevenció i gestió de conflictes
- Assistència i seguiment de l’absentisme de l’alumnat
- Avaluació de centre
- El mestre o professor, la mestra o professora
- Funció docent
- Funció tutorial
- Relació amb les famílies
- Formació permanent
Referent als serveis i recursos educatius - Inspecció educativa
- Equips d’assessorament i orientació psicopedagògica
- Centres de recursos pedagògics
- Centres de recursos específics
- Centres de recursos educatius per a deficients auditius
- Centres de recursos educatius per a deficients visuals 103
- Unitat de Tècniques Augmentatives de Comunicació, Habilitació i Accés a
l’Ordinador
- Equips de suport i assessorament en llengua,
interculturalitat i cohesió social
- Serveis educatius integrats
- Camps d’aprenentatge
- Plans educatius d’entorn
- Servei de menjador i servei de transport
Referent a l’organització del curs - Calendari escolar i vacances
- Horari setmanal
- Horari lectiu
- Horari d’utilització del centre: activitats complementàries i extraescolars
- Atribució de tasques al professorat
- Coordinació primària-secundària
- Plans que singularitzen el centre
Referent al currículum - Competències bàsiques
- Adaptacions i modificacions del currículum
- Llibres de text i materials curriculars
- Recursos TIC
- Sortides pedagògiques
- Avaluació de l’alumnat
- Informe a la família
Referent a l’Escola i Territori - Plans educatius d’entorn
- Ús social del centre
- Altres iniciatives escola-territori
Referent a informació i recursos - Aspectes laborals i referents normatius
- Salut i seguretat a l’educació infantil, l’educació
primària i l’ESO
- Farmaciola
- Prevenció del tabaquisme i de l’alcoholisme
- Plans d’emergència
- Control de plagues
- Seguretat i riscos laborals
- Actuacions, tràmits i gestions en determinats casos d’accidents o incidents
- Accidents
- Responsabilitat civil