2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES
   Continguts
Tema Subtema
1.-Estudi de la proposta curricular de l'àrea d'intercomunicació i llenguatges al currículim d'Educació Infantil. -El llenguatge com a a comunicació i com a representació.
2.- Visió general de les teories l'aquisició del llenguatge


-Factors interns i factors externs en l'adquisició del llenguatge.
-Teoria innatista: Chomsky
-Bruner: de la comunicació al llenguatge
3.- Etapes de l'adquisició del llenguatge -Etapes prelingüística i lingüística. Característiques d'ambdues.
4.-Funcions que predominen en el llenguatge infantil -Funcions comunicatives. Evolució.
-El llenguatge egocèntric: Piaget i Vigotski.
5.- Desenvolupament del sistema fonològic i del domini fonètic. -La teoria de Jacobson. Mecanismes d'aprenentatge.
-Pautes evolutives.
-Trastorns en l'adquisició dels sons de la llengua.
-Metodologia per ajudar l'infant en la discriminació auditiva i en la fonació.
-Metodologia per ajudar el nen en l'organització fonològica i en la pronúncia dels sons de la llengua.
6.- Desenvolupament de l'organització semàntica i adquisició del vocabulari. -L'accés a la significació: mecanismes d'aprenentatge i pautes evolutives.
-L'adquisició del sistema semàntic.
-Metodologia per ajudar l'infant en l'adquisició de vocabulari: activitats de denomaninació.
-Metodologia per ajudar l'infant en el desenvolupament de l'organització semàntica: activitats de conceptualització.
7.- El desenvolupament morfosintàctic. -Principis generals del desenvolupament morfosintàctic.
-Pautes evolutives.
-Metodologia per ajudar l'infant en el desenvolupament morfosintàctic: activitats per treballar el nombre i ordre de paraules, els nexos, les flexions i la conciència sintàctica.
8.- El desenvolupament de l'organització del discurs. -La comunicació a l'aula.
-La conversa dirigida.
-Les sessions d'intervenció privilegiada dels alumnes.
9.-Tipologia textual oral a educació infantil. -Metodologia per a l'ús a l'aula dels diferents tipus de text oral: narració, descripcio poesía.
10.- Recursos didàctics de l'àrea de llenguatge -La literatura oral.
-Els contes.
-La dramatització.